Photo Detail

YAK40K


Author: Petr Popelář
Date taken: 08/1982
Number of ratings: 4×
Number of views: 5248×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Petr Sváda - unsigned guest (...103.23...)
2012-12-16 21:26

Pěkná vzpomínka a zajímavé věci jsem se dozvěděl.

Ján Bachúrik - unsigned guest (...102.120...)
2012-12-16 13:53

Pekná spomienka na chvíle, keď sme po návštevách Ústavu leteckého zdravotnictví chodili obdivovať na Ruzyň túto nezabudnuteľnú atmosféru tých rokov...

Z histórie vzniku tohto lietadla / filmový dokument:Як-40, 15.09 min, Документальный фильм, ЦСДФ, 1972, zverejnený 1.04.2012 na YouTube /:
www.youtube.com/watch?v=0JCiah4CQew

Petr Popelář (...95.40...)
2012-12-16 11:39

St.Guenther:Díky to vše je pravda, já se na Jakách mihl jen pár měsíců, ale rád bych se dopátral pravdy, zda byl opravdu opraven, nebo vyměněn, jak se mezi lidma říkalo:-)

St.Guenther - unsigned guest (...142.236...)
2012-12-16 11:16

...já se o tom jenom zmínil, že o tom psal na Planes.cz....že já si radši nepřerazil paroury, než něco napíšu..... O OK-HEQ jsem napsal já doslova toto a na základě mého osobního rozhovoru s Rudolfem Fiamem v roce 2009 cituji: "Kuriozitou v této souvislosti nesporně je, že právě rekordní Fiamův Jak-40 OK-HEQ je oním zmíněným s podivnými vrtochy. Sám Rudolf Fiam říká, že si tuto „černou ovci“ v parku Jaků sloužících u ČSA sám vybral. Pravda je, že tento Jak se opravdu musel poctivě „řídit“ protože se samovolně otáčel na záda, což u dopravního letounu není úplně obvyklé. Příčinou těchto jeho vrtochů, nebyla svérázná osobnost, či rozverná poťouchlost OK-HEQ, ale šlendrián sovětských dělníků. Výškovka a směrový stabilizátor totiž byly spojeny asymetricky a tak byla každá strana jiná – to znamenalo, že „neuměl“ letět, tak říkajíc, rovně. Osobitý OK-HEQ však posléze přecejen musel na opravu do výrobního závodu a u ČSA létal až do 28. srpna 1992. Ale tento svérázný letounek se, jak známo, vyčlenil z kolektivu a vykročil z řady nejen svými prapodivnými letovými vlastnostmi, ale především díky Rudolfu Fiamovi i dvanáctinásobným zápisem do análů FAI co by světový rekordman. A pak, že je to jen stroj. Už jen kvůli svéhlavému OK-HEQ stojí za to, si ještě jednou Jak-40 připomenout." ....

Pepan - unsigned guest (...240.94...)
2012-12-16 11:09

Vážení, ze všech článků pana Čecha přímo tryská hluboká nenávist ke všemu co přišlo ze "Sajuzu", byť všechny typy těchto letadel u ČSA i u letky MV spolehlivě a bezpečně létaly. Prosím, s jeho argumenty velice opatrně. Každý stroj má své "mouchy". A nejvíc tomu všemu rozumí asi pan pan Donutil. A ještě k těm letuškám, pan Čech je asi pravidelný divák Ordinace v zelené zahradě, kde v podstatě také "každý s každou".

St.Guenther - unsigned guest (...142.236...)
2012-12-16 10:19

...ano zmiňuje se o tom jak Jan Čech a to i zde na Planes.cz viz. www.planes.cz/cs/clanky/165/ a o tom HEQ ...ptal jsem se na to před lety R.Fiama (tedy tehdy kpt.HEQ) a řekl mi o těch svérázných vlasnostech HEQ to co jsem napsal sem (abych to se celé necpal) viz. www.letistecr.cz/aktuality/a-jeste-neco-o-stroji-jak-40.aspx a rekordy a o jejich okolnostech je repro z L+K 8/79, 2/80, 21/84 viz. www.letistecr.cz/aktuality/ponekud-zapomenute-rekordy-aneb-oni-byli-prvni.aspx; www.letistecr.cz/aktuality/ono-se-rekne-rekord.aspx .... HEQ byl prostě mimořádná a svérázná osobnost je sympatické, že se lišil...tak nějak ho to polidšťuje :-)

Petr Popelář (...95.40...)
2012-12-16 10:01

St.Guenther:Je to letadlo bájí a pověstí, udajně původně dodaný HEQ měl problémy se stabilitou a byl vrácen do SSSR odkud se vrátil bud s novým křídlem, jak říkají jedni, nebo jako jiné letadlo, docela bych byl rád, jestli by to tu někdo osvětlil.

St.Guenther - unsigned guest (...142.236...)
2012-12-16 09:20

OK-HEQ někdejší dvanáctinásobný světový rekordman (1979/1980)

8 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details