Photo Detail

C17A


Plane type: C17A
Airport: Prague - Ruzyne (PRG/LKPR)
Airline: USAF
Registration: 89-1192
Author: LukaSH
Date taken: 2012-08-07
Number of ratings: 1×
Number of views: 2801×

Description:

07.08.

AKT



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Michal Krsek (...45.177...)
2012-08-09 00:23

Jinak registrace se da celkem pohodlne zjistit ze seznamu toho, co lita (a uz nekdo vyfotil) :-)

Petr Popelář (...95.40...)
2012-08-08 11:11

Cituji: Později (někdy v padesátých nebo šedesátých letech) se u starých letadel začalo před číslo psát ještě O- jako Obsolete (zastaralý), ale mám dojem, že dneska se to už zase nepoužívá.

Prominte, opět nepřesnost, O- se používalo jeden čas na letadlech vyřazených ze služby.Tedy nelétajících a odstavených, případně koupených nějakou organizací co je provozovala civilně.Ale to se dostaneme do začarovanho kruhu,protože tomu byla přidělena civilní imatrikulace a vojenské číslo vesměs uvedeno do původního stavu:-)

Petr Volek (...201.48...)
2012-08-07 22:56

Joo,je to pravda,uvedený rok není zařazení do stavu ale datum objednávky,sorry.

Milan Klouček - unsigned guest (...85.226...)
2012-08-07 22:44

To číslo by správně mělo být 89-1192 (nebo možná 99-1192, nemám moc přehled o těchhle moderních potvorách). První číslice se na letadla nepíše, což dříve moc nevadilo, protože málokterý aeroplán vydržel ve službě déle než deset let. Později (někdy v padesátých nebo šedesátých letech) se u starých letadel začalo před číslo psát ještě O- jako Obsolete (zastaralý), ale mám dojem, že dneska se to už zase nepoužívá. Výrobní číslo musí mít nejméně čtyři cifry, pokud jich má míň, doplňuje se zepředu nulami.
Jinak ten rok v čísle letadla je tuším rok objednání, skutečný rok dodání tak může být o něco jiný.

Radek Blaszczyk (...228.20...)
2012-08-07 14:06

PV: Já to napsal bez pomlčky, ale jinak myslel jsem to takhle 91-192 buď s A nebo bez ?

Kuba J. - unsigned guest (...71.98...)
2012-08-07 13:39

Tak buď v tom amíci mají bordel nebo záměrně zkreslujou skutečnost, i oficiální stránky boeingu udávají první let 15. září 1991. První operační letka byla zformovaná v roce 1995. A citace z webu theaviationzone.com:
"The C-17 program was restructured in 1990 following the OSD Major Aircraft Review, reducing the planned buy from 210 to 120 aircraft. After several delays, the first C-17A (T-1 #87-0025) successfully accomplished its maiden flight on 15 September 1991, and deliveries to the 17th Airlift Squadron (AS) at Charleston AFB, SC began on 14 June 1993. On 17 January 1995, the squadron was declared operationally ready."
Na druhou stranu na jiné stránce s registracemi vyrobených Globů to číslo/rok sedí. Ale stále mi to přijde divné.

Kuba J. - unsigned guest (...71.98...)
2012-08-07 12:46

PV: aha, tak to už se ani anglické wiki nedá věřit, ta udává první let prototypu 1991 a zařazení do USAF o dva roky později. No musim se poohlédnout po jiných stránkách po dalších informacích.

PV - unsigned guest (...201.48...)
2012-08-07 12:32

formát registrace letadel USAF je XX-YYYY kde XX je rok,kdy bylo letadlo zařazeno do stavu USAF a YYYY je jeho pořadové číslo. Pro Kubu J - prototyp Globemasteru (YC-17) poprvé vzlétl 1987 (87-0025)

Radek Blaszczyk (...228.20...)
2012-08-07 10:50

Neměla by ta registrace být spíše: 91192A ?

Kuba J. - unsigned guest (...71.98...)
2012-08-07 10:23

Já původně myslel, že první dvojčíslý je rok výroby, ale jelikož Globe poprvé vzlétnul v roce 1991 tak to bude něco jiného. Každopádně je fajn, že je rwy24 zas v plném provozu.

12 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details