Photo Detail

unknown


Plane type: unknown
Airport: Prague - Ruzyne (PRG/LKPR)
Airline: Not specified
Registration: Unknown
Author: tomas-P
Date taken: 05/2012
Number of ratings: 0×
Number of views: 3594×

Description:

RWY 06/24 repair




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Ivo Příplata - unsigned guest (...0.231...)
2012-07-26 07:23

O ILS i jiných navigačních zařízení a jejich ověřování zde:

technet.idnes.cz/jak-se-kontroluji-letecka-navigacni-zarizeni-fn5-/tec_technika.aspx?c=A120725_154936_tec_technika_sit

Ivo Příplata (...222.224...)
2012-06-14 19:45

www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/generalni-oprava/fotogalerie-generalni-oprava/

1. týden: foto č. 5, 12
3. týden: foto č. 8, 9
4. týden: foto č. 3 - 7

M_V (...231.26...)
2012-06-14 14:28

Ivo Příplata: Díky za vyčerpávající vysvětlení!

Měl bych dotazy k té rekonstrukci betonového krytu. Beton na místě roztloukají a pak tam mají někde drtič/třídičku, aby to mohli použít do podkladních vrstev? Je někde popis jak bude vypadat nová vozovka? V sedm let starém článku Vladimíra Roitha (str. 16-17) www.betontks.cz/casopis/BETON_TKS_2005-06.pdf jsem se dočetl, že se historicky dráhy v Ruzyni nadbetonovávali po vrstvách, ale optimálního výsledku se tím nedosáhlo. Ten úsek na snímku je prodloužení o 600 m z roku 1982, tzn. 30 let stará konstrukce?

klojM (...70.105...)
2012-06-13 21:56

Perfektní vysvětlení! Už jsem měl připravený kvíz za a) za b) za c) a IP mě předběhnul :-( A to jsem měl varianty jako sluneční kolektory pro napájení ILS a dálkové ovládání PAPI :-)

Ivo Příplata (...222.224...)
2012-06-13 21:48

Na této fotce:
- Hned vedle dráhy kolmo k ní, 2 asfatové pásy. Na 1. (blíže k prahu dráhy) jsou PAPI, druhý pás je pouze oblužná komunikace pro údržbu.
- Souběřně s dráhou, vzdálenost cca 150m, červenobílý domeček + stožár atd, je součást systému ILS, konkrétně pro RWY 06. Jedná se GP06 (Glide Path / Glide Slope). Před anténami (na stožáru), je vyasfaltovaný pás, na kterém je umístěna odrazná síť - tzv. umělá zem, cca ve výšce 30cm. Využívá se zde vyšší vodivosti tého "umělé země", zrcadlení zářičů a tím skládání signálu.

Problém nastává v zimě, kdy síť zafouká a spojí se se sněhem okolo. GP vysílá stále dobře, ovšem 1 (z více) kontrolních mechanizmů zařízení, umístěn cca 60m před anténami (monitor blízkého pole) není při spojení sítě s okolním terénem schopen vyhodnocovat kvalitu a správnost vysílaného signálu.
Z tohoto důvodu se musí síť odházet a omést, aby nebyla spojena zafoukáním s okolním terénem.

Fapive (...113.165...)
2012-06-13 21:32

ehm , jsem si to jaksi špatně přečtl :D .
takže ještě jeden pokus :) . Mohlo by se jednat o vysílač určující pro PAPI výšku přilétajícího letadla ? Někdo znalejší snad objasní .

Tomáš Zámostný (...202.82...)
2012-06-13 20:06

modelarsky letiste to asi fakt nebude... skoda, byla by to exklusivni lokalita :))

Fapive (...113.165...)
2012-06-13 14:53

Nejde náhodou o systém pro zastavení letadla v případě přejetí konce dráhy ? Něco podobného jako záchytné pásy pro kamiony v případě selhání brzd. Na konkrétní název si bohužel nevzpomenu...

2012-06-13 13:16

Koukni na mapy...vypadá to, jako by na tom asfaltu ležel nějaký "rošt" (anténa?). Ale opravdu netuším...

Petr Dvořák (...80.39...)
2012-06-13 13:11

Nevíte někdo, co je ten krátký asfaltový (?) pás vedle vysílače ILS? Vypadá to jako modelářské letiště, které to přirozeně není. To je něco kvůli rádiovému paprsku ILS?

10 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details