Photo Detail

MD520N


Plane type: MD520N
Airport: Plzen - Letkov (LKPL)
Airline: Private
Registration: OK-YIK
Author: Michal Budějovský
Date taken: 07/2011
Number of ratings: 0×
Number of views: 2042×

Description:

Rental Dealing Ltd




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



litice41 (...70.238...)
2012-04-04 09:58

Ještě jsem vykoukal, že výtoková "fajfka" svým ohnutím plynů vlevo pomáhá eliminovat reakční moment levotočivého rotoru.

litice41 (...70.238...)
2012-04-04 09:51

Sleeper: Ještě jednou díky, je to jasné. Pokud sedíte za řízením MDéčka, nejspíš jsme se v Líních párkrát potkali-stařík na motorce. Zkusím si zahrát na chytrého s Kamovem. Ten se otáčí kolem svislé osy změnou nastavení kolektivu rotorů. Tím vznikne otáčivý momet

Ruslan (...212.37...)
2012-04-04 08:50

Sleeper: Dakujem za vysvetlenie, uz tomu rozumiem, doteraz som bol v tom,ze je to o tych "smerovkach". Vidim, ze ste znaly svojho oboru. Este by som sa opytal ako je to u Kamova? Tam som tiez videl natacat len "smerovky". Dakujem za vysvetlenie.

Sleeper - unsigned guest (...13.85...)
2012-04-03 23:36

Litice41: spaliny se normalne foukaji pod ocasem z masiny ven :-) Je tam normalni vytokova tryska turbiny. Technicky by to ani neslo, protoze priviranim a nebo zmenou smeru by dochazelo k nerovnomernymu odtoku spalin z turbiny, zmenam tlaku a nevim ceho vseho jeste, coz by zakonite hejbalo s jeji ucinnosti a vubec si nejak celkove nedovedu predstavit, jak by to melo fungovat. :-)

Michal Budějovský - unsigned guest (...80.243...)
2012-04-03 23:11

Díky za ohlasy...
Jirka-Sleeper jakožto vrtulníkář, to napsal naprostě přesně...))

litice41 (...70.238...)
2012-04-03 22:39

Pro Sleeper: Díky moc dobrý člověče. Je znát že víte. Já kdysi někde vyčetl, že se k řízení využívají spaliny motoru. Takže u mně už jasno!

Sleeper - unsigned guest (...13.85...)
2012-04-03 20:45

Ty "smerovky" nejsou smerovky, ale pomocny stabilizatory letu. Za letu je vychykuje hlavne obtok profilu, maji ucinnost pri doprednym pohybu od cca. 40 kt a vys, jsou tam prakticky stejne jako na jinych vrtulnicich. Neni to smerovka v pravym slova smyslu ... Ucinnost systemu se nereguluje priviranim a otviranim, jak tady nekdo psal, ale zmenou smeru proudu vzduchu pomoci takovych "zaluzii". Priviranim by se menilo mnozstvi a tim padem i tlak a aerodynamicky by se to cely "rozhodilo". Prutok vzduchu je proto porad stejnej, meni se jeho smer a tim se reguluje ucinnost systemu. Autorotace funguje naprosto stejne jako u vrtulniku s ocasni vrtulkou, neb turbina NOTARu je spojena pres reduktor natvrdo s hlavnim rotorem uplne stejne, jako kdyby tam byla klasicka ocasni vrtulka. Jinak se s tim lita moc hezky, je to hodne rychly, ale opravdu a skutecne desne tupy na nohy. Je potreba bejt tak 2 vteriny pred masinou a nohy slapat proste driv nez je to realne treba. Necha se na to zvyknout, ale ze zacatku mi to prislo takovy nejaky ... gumovy.

litice41 (...70.238...)
2012-04-03 13:26

Ještě mně není jasné jak funguje směrové řízení u vrtulníků se systémem Notar při autorotaci.

litice41 (...70.238...)
2012-04-03 13:16

Vliv "směrovek" bych si uměl představit při dopředném pohybu. Jinak je nemá co ofukovat. Systém Notar musí být stejně účinný jako ocasní rotor jinak by byl vrtulník neřiditelný. Pedály směrového řízení jsou na fotografii přibližně ve stejné úrovni a ocasní plocha "plná vlevo". Tak ještě pořád nevím. Stejně dík.

StanDa - unsigned guest (...47.116...)
2012-04-03 10:59

Nechci do toho moc kecat, ale u tohoto typu je vyrovnávání namísto vyrovnávacím rotorem zajištěno systémem NOTAR. Vzduch je při něm hnán ocasním nosníkem a přivíráním a otevíráním štěrbiny regulován jeho proud. Jelikož NOTAR není tak účinný jako vyrovnávací rotor, jsou použity navíc ty "směrovky".

12 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details