Plane type: | M-1C Sokol |
Airport: | Slany (LKSN) |
Airline: | Private |
Registration: | OK-CSR |
Author: | Matěj Hejma/saw+ |
Date taken: | 03/2012 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 2594× |
Owner: Ladislav Mariaš
Joseph Cermak byl můj dědeček, je to báječné vidět film letadla Slyšeli jsme tolik příběhů o tom. Znovu se připojil k rcaf po útěku. bohužel zemřel v Kanadě v říjnu roku 1955.
Trocha upřesnění - Sokol v.č.142 měl původní imatrikulaci OK-BKO, po emigraci kpt. Čermáka spolu s F.Dvořákem (původní vlastník letadla před předáním aeroklubu) byl letoun nejspíš vrácen do republiky a v roce 1950 prodán do Švýcarska jako HB-TAG. Zpátky do republiky se dostal až v devadesátých letech, kdy byl po náročné rekonstrukci imatrikulován jako OK-CSR. Generál Peřina použil jiný stroj, ono těch Sokolů bylo k úletu použito více (minimálně čtyři), z nich jeden byl při pokusu o úlet poškozen střelbou a havaroval u Sušice (OK-CHS, služební letadlo firmy Sodomka).
emigrace gen Peřiny byla úspěšná. Letadlo po přeletu hranic přistálo nouzově na poli v americké zóně a bylo poškozeno. Paní Peřinová dle vzpomínek gen. Peřiny utrpěla poranění nohy a musela být hospitalizována. Manželé Peřinovi, poté co byl gen. Peřina vyslechnut CIA, vycestovali do Kanady a pak po několika letech do USA.
Gratuluji a jsem rád za každého Anglána,kterému se,byť s těžkým srdcem povedlo z tohoto Absurdistánu uprchnout.
lik: Zkusím zjistit více. Díky za komentáře.
Hezká fotka.
Můžete k historii letadla napsat o trochu více?
Například jak se letadlo dostalo ve 48 zpět do republiky, zda byly oba emigrační pokusy úspěšné a kdy se letadlo vrátilo po druhé emigraci?
Díky, L.
ICcz: Děkuji,to je jasná věc! stojí to za to :-)
Paráda! Pěkná fotka! Budu muset na LKSN taky vyrazit - vyskytujou se tam moc zajímavý stroje :-)
9 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Oprava, Cermak opáčila RAF (Anglie). Zemřel v Kanadě při havárii letadla.