Photo Detail

SR-71A Blackbird


Author: Michal Krsek
Date taken: 12/2011
Number of ratings: 0×
Number of views: 4658×

Description:

Smithsonian Air and Space Museum, Udvar-Hazy Center.




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Franta - unsigned guest (...182.175...)
2012-03-12 10:59

Pane Marek, vycházel jsem z vlastních zkušeností té doby. Všechno ostatní je jen polemika.

Chovo - unsigned guest (...192.34...)
2012-03-04 11:40

SR71 je nádherný stroj. Připomněl mi dobu, kdy jsem taky kroutil dvouletou praxi za planšetem na sále. Tehdy nás hlavně zaměstnávaly Canberry na obletech hranic a taky hlídání dopravních letadel, zda dodržely stanovený letecký koridor...Na žádné incidenty s SR71 si ale nevzpomínám. Zažil jsem za planšetem i noc z 20.na 21.8.1968, což byl sám o sobě dost šokující zážitek, určitě ale na sále nebyl chaos ani panika, i když klima bylo docela "husté"...O něco později jsme byli prohlášeni za kontrarevoluční jednotku a řada našich oblíbených důstojníků musela odejít...

Martin Kotek - unsigned guest (...245.93...)
2012-03-04 10:52

max-max:
Jenže SU-T4 byl strategickej bombardér pro atomovou bombu a je to okopírovaný projekt američanů XB-70 Valkyrie , a tento projekt amerika také nedokončila a utopila v tomto projektu dost vyhozenejch peněz .
SR-71 byl průzkumnej a špionážní letoun ne strategickej bombardér.

max-max - unsigned guest (...91.83...)
2012-03-04 01:01

marek: Suchoj T4 pokud by neskoncil jen u funckniho prototypu, by pravdepodobne udelal v zapadnich leteckych silach poradnej vitr. Coz se ale jaksi nikdy nedovime, vzhledem k naslednemu vyvoji situace...

Marek - unsigned guest (...24.35...)
2012-03-03 18:56

No Franto, ja Ti nevím. CCCP stroje byly lepší? Kde bereš tu jistotu? A dali snad Rusové dohromady něco, co by se byť jen trochu přibližovalo úrovni SR-71? Myslím že ani náhodou. Párkrát jsem zachytil názor, že ruskou obdobou SRka byl Mig-25, což nechávám bez komentáře... :D Jinak pěkná fotka.

Radim - unsigned guest (...180.213...)
2012-03-03 15:20

Tomu komu nejde moc dobře ČJ mi nepřijde hloupější, než-li ten,který prohlásí to, že když byl někdo "kovanej" tak byl automaticky špatnej člověk nebo primitiv.... Jinak vzácný jet na těchto stránkách, špica !

Franta - unsigned guest (...47.46...)
2012-03-03 12:35

Letadlo na tu dobu neskutečné. Na druhé straně o Ruských (CCCP) jsme toho moc nevěděli, kromě elektroniky byly lepší.
Ke komentářům:
1. O startu SRka (zpravidla UK) se vědělo vždy do 10min. od startu. Vždy letělo ve dne. Jen jedinkrát operativci zklamali, když letělo v noci. Tehdy bylo zachyceno pozdě ("točily" špatně rozmístěné radary PVOS). Než se zapnuly ty správné bylo na odletu, nicméně od Frankfurtu bylo vidět avšak špatně.
2. Nikdy SRko nenarušilo náš letový prostor. Jen se někdy zelené gumy v kancelářích na "Lenince" dohadovali zda jo nebo ne. Vůbec tomu nerozuměli. Na sálech seděli z 90% vždy velmi erudovaní lidé (nemuseli být a zpravidla nebyli kovaní) a měli to v hlavě naprosto OK, do doby než tam jednou za čas přišli ti z Leninky.
3. V té době by SRko na příletu a obletu (bývalý Pasovský koridor) dostala PVOS s prstem v nose. Na odletu bez šance.

Martin Kotek (KLF) (...245.93...)
2012-03-03 10:53

Jeník:
Byl to řadovej voják kroutil 2 roky a žádnej kovanej akorád byl asi inteligentní narozdíl od těch vypasenejch kovanejch zelenejch soudruhů sám prý koukal kam se dostal a byla to prý pěkná otrava stát u tabule a poslouchat co kde kam letí to za prvé . Za druhé obrazně točil nad Táborem ono rychlostí 3 machy to jde hodně rychle ber to jako k zasmání štourale ,ale prý se to opravdu stalo . A za třetí mě přestan buzerovat ,jak mám psát .
JakubVaněk:
Já nevím Jakube tohle mi vyprávěkl jednou po práci u pivka přísahal ,že to je pravda taky jsem na to koukal .Hlavně si neumim představit ,že v naší zemi by dal někdo příkaz k sestřelení letadla :-) a na SR-71 neměli soudruzi šanci to se fakt mohli jen potit a kousat nechty.

Jakub Vaněk (...45.191...)
2012-03-03 10:33

No, pokud letěla SR71 kolem železné pony, tak se to většinou vědělo už chvíli po startu díky zpravodajcům u letišť v Norsku, UK a Itálii, odkud ty stroje startovaly.
Následně se většina radarových a radiových systémlů vypínala, protože letadla většinou prováděla ekeltronický průzkum a monitorovala, co se u nás kuli nim zapíná :-)
Sledovali se jen běžnými přehledovými radiolokátory, aby se neodhalilo umístění přesných naváděcích u jednotek.....
Incidenty byly různé, ten tábor je možný, ale při M3 to musel otáčet nad půlkou Jížních Čech :-)

Jeník - unsigned guest (...247.181...)
2012-03-03 10:09

Martin Kotek:Máš pěkné kámoše, jestli se za komoušů dostal do sálu, tak musel být extra kovaný, to za prvé, za druhé si živě a v barvách představuji, jak SR71 obrací nad Táborem a za poslední, když už někam píšeš, tak se trochu nauč psát česky....

12 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details