Photo Detail

Agusta A109K2


Author: Ľubo Hurajt
Date taken: 03/2011
Number of ratings: 0×
Number of views: 3886×

Description:

21.03. The newest helicopter in Air Rescue Service ATE fleet




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Ruslan (...212.37...)
2011-04-05 20:23

THC: Prave dnes ma ATE 20 rokov. ATE bola zalozena 5.aprila 1991 v Poprade.

THC - unsigned guest (...216.242...)
2011-04-04 22:29

ro kuž viem:D ale presne kedy v akom mesiaci?

Ľubo Hurajt (...80.162...)
2011-04-04 14:16

THC: rok nie je až také ťažké uhádnuť :-))))

THC - unsigned guest (...216.242...)
2011-03-26 20:29

kedy vznikla ATE LZZS 2Orokov? rok a mesiac datum dakujem.

JuRo - unsigned guest (...91.108...)
2011-03-25 20:57

To Stan:
Dvakrat spravne.
Svajciarska REGA striktne pozadovala pevny podvozok. Vacsina priestoru, kde sa v predchadzajucich verziach 109A, resp.109C zatahoval hlavny podvozok, bola u K2 vyuzita na palivovu nadrz. Ta bola povodne viac vpredu, ale ustupila zvacseniu vnutorneho priestoru kabiny.
U LZS sa vacsinou lieta s kratkymi lyzami, v zime (ak je viac snehu)
s dlhymi lyzami a obcas, ako na tomto foto, bez lyzi.

Stan - unsigned guest (...159.104...)
2011-03-25 20:41

Ad podvozok,
mam taky dojem,ze prave vo verzii K2 je pevny podvozok z dovodu toho,ze sa v nom nachadzaju pridavne nadrze(ak nie,opravte ma)
Co sa tyka este podvozku,tak taketo prevedenie (bez kratkych,alebo dlhych lyzi som u lzs videl len malokedy)

JuRo - unsigned guest (...91.108...)
2011-03-25 20:17

To KaumbetPajlot:
Kolesový podvozok neznamená, že vrtuľník nie je vhodný pre LZS.
Do dnešných dní záchranárskou komunitou najuznávanejší záchranný vrtuľník pre záchranu v horách – Alouette III – má tiež kolesový podvozok. Pri pristátí na tvrdý terén je dokonca stabilnejší ako trubkový rám (nie vždy sa sadá do mäkkého...). Okrem iného má napr.menšiu hmotnosť.
Výhľad pilota z A109 je porovnateľný s inými typmi – pilot i copilot majú okná v podlahe kabíny pred pedálmi.
K-dvojky majú väčšiu zásobu výkonu vo veľkých výškach, resp. pri vysokých teplotách než iné typy. Preto boli/sú využívané záchrannými službami v Švajčiarsku, Taliansku, USA, Japonsku a bezpečnostnými zložkami v Taliansku, Dubaji a Japonsku.

THC - unsigned guest (...216.242...)
2011-03-25 16:52

to je dajaká nova ne?. OM-ATL taku som este nevidel na planes ani osbobne...

KaumbetPajlot - unsigned guest (...101.253...)
2011-03-25 14:34

Stan: Děkuji... To cos napsal je zajímavé, jen se pořád nedovídám to co bych rád... Pro vysvětlení, nebo upřesnění. Proč zrovna tenhle typ někdo upravoval na verzi pro LZS... Když na to mrknu, tak hned na první pohled vidím kolový podvozek, který se mi zdá být pro plnění těchto konkrétních úkolů, zcela nevhodný hlavně kvůli nízké únosnosti terénu. Dalším poměrně důležitým faktorem je výhled pilota před stroj a absence průzorů v čumáku vrtulníku... A když se ještě jednou vrátím k podvozku tak při vyzvednutí postiženého ve svahu, kdy se poměrně běžně špičky lyží opřou o svah a pilot drží stroj vodorovně s koncem lyží ve vzduchu tady bude taky obtížnější :o) A takových příkladů by bylo více.

Jako cvičný, námořně hlídkový, policejní, pro dopravu vrtařů, nebo "BizVrták" ideální, protože věčinou přistávají na spevněné podloží, ale LZS?

Přijímám vaše názory :o)

NLD - unsigned guest (...104.235...)
2011-03-25 11:09

Podle mého vkusu je to jeden z nejelegantnějších vrtulníků jaké znám.

13 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details