Photo Detail

Piaggio P.180 Avanti II


Author: Metaxa
Date taken: 03/2011
Number of ratings: 0×
Number of views: 2258×

Description:

Delon Air / JetNetherlands BV




The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



mezek - unsigned guest (...71.45...)
2011-03-17 19:24

Právě že turbohřídelové motory jsou levnější. I s vrtulí. Proto jsou bizpropy levnější, než jety. Ale s tou ekonomikou provozu to je malinko složitější. Bizprop je výhodnější na krátké vzdálenosti, kolem 500NM. Je sice pomalejší než jet, ale umí operovat z menších letišť, respektive kratších drah. Tím pádem se dostanou blíž k místu, kam cestující směřují a tudíž se do cíle dostanou rychleji, než kdyby letěli jetem. Naprostým bestselerem mezi bizpropy je B200/300, díky možnosti operovat z krátkých a nezpevněných drah. Takže může využít třeba aeroklubové letiště.
Mimochodem, hodně lidí si tu "stěžuje", že je Avanti hrozně hlučné. Já ale měl možnost slyšet Avanti v rychlém, nízkém průletu zhruba 50m ode mne a překvapilo mne (relativně) tichým letem...

M - unsigned guest (...146.213...)
2011-03-14 08:46

Trup Avanti se podílí na celkovém vztlaku 20%, o to může být menší křídlo ( menší odpor, menší hmotnost ).
Avanti není klasická " kachna", má výškovku. Na předním křídle se vysouvají pouze vztlakové klapky, a je nastaveno aby při minimálce "upadlo" první ( před hlavním křídlem ).
Ryhlosti jetu a ekonomičnost turbopropu (o 30% menší spotřeba něž srovnalelný jet při stejné rychlosti) s tím že přůřez trupu je větší než u konkurence. Menší hlučnosti v kabině, jak psal Mezek. Problém bude asi vyšší pořizovací cena oproti klasickým jetům (asi ty motory s vrtulema budou dražší)

:) - unsigned guest (...242.84...)
2011-03-13 22:48

No nahdou, zacina o ne byt udajne hodne velky zajem :)

Vlasta - unsigned guest (...215.18...)
2011-03-13 20:02

Hlavnim duvodem "nepopularity" kachniho usporadani je problem s jejich tezistem a take jsou dost smerove nestabilni.

mezek - unsigned guest (...71.45...)
2011-03-13 02:22

Umístění motorů za křídlem bylo z důvodů menší hlučnosti v kabině. A z hlediska aerodynamiky a řiditelnosti (hlavně kvůli křídlu umístěném hodně vzadu) bylo nutné umístit pomocnou plochu na příď (díky vychylování "klapky" pomáhá snižovat síly - klopení - při různých konfiguracích křídla a rychlosti letu). Jinak celkový tvar trupu je aerodynamicky "čistý", maximálně se hledělo na eliminaci odporů a proto je taky Avanti tak rychlé, původní Avanti max. 732km/h, Avanti II 745km/h.
A nerozšíření takových konstrukčních řešení? Vybočují z řady, je to hezké na pohled, výkonné, ale zákazníci upřednostňují klasiku. To byl třeba i případ Starshipu...

sphinx - unsigned guest (...175.127...)
2011-03-13 00:41

muze prosim nekdo objasnit smysl, funkcnost takovehoto zasadniho designu letadla? Myslim jako napr.: uspornejsi, ovladatelnejsi, uspornejsi??? A proc se takto zasadni konstrukcni rozdily vice nerozsirily? Dekuji

6 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details