Photo Detail

SMG-92 Turbo Finist


Author: Jakub Taussik
Date taken: 06/2010
Number of ratings: 0×
Number of views: 3980×

Description:

Heritage of Flying Legends




The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



Albert Orlita - unsigned guest (...158.158...)
2010-08-10 15:31

Beta je záporný úhel náběhu listů vrtule, který vyvozuje záporný tah - revers. Beta ground, jak je tu uvedeno, tedy bude reverzní tah pro snížení dojezdu po přistání. U většiny turbovrtulových letadel je bety/reversu zakázáno používat za letu (mohlo by např. dojít k překročení otáček motoru), nebo se to přinejmenším nedoporučuje.

sovick4 - unsigned guest (...180.106...)
2010-08-09 18:23

Je to tak, TJ má pravdu - wiki praví:
"Both reciprocating engine and turboprop aircraft can have reverse thrust, and almost all propeller aircraft with reverse thrust have the ability to set the propeller angle to flat pitch (called BETA range) which generates no forward or reverse thrust, but provides large amounts of drag. "

Tomáš Jandečka (...84.186...)
2010-08-09 14:27

BETA je myslim reverzní tah

sovick4 - unsigned guest (...180.106...)
2010-08-09 11:13

A pod tím je "Nezvyšovat výkon motoru před ukončením signalizace J?"

Tak to nerozumím ani jednomu :D

booča - unsigned guest (...231.36...)
2010-08-09 11:02

čtu to stejně, ale nerozumim tomu :D

Michal - unsigned guest (...64.72...)
2010-08-09 08:35

"don´t use beta ground during flight" ctu dobre ?

6 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details