Photo Detail

unknown


Plane type: unknown
Airport: Hradcany (LKHR)
Airline: Not specified
Registration: Unknown
Author: HorviLM
Date taken: 11/2009
Number of ratings: 1×
Number of views: 8646×

Description:

Propulsor tests. Moving 230 km/h, intended for UL-39 aircraft.

AKT



The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



Vašek - unsigned guest (...102.207...)
2010-06-14 21:07

Trošku poddimenzovaná křídla a naopak předimenzovaný podvozek a APU.

Kubadera - unsigned guest (...176.247...)
2009-12-06 21:42

ale co to nevidím! koukám že kolegové z ročníku úspěšně pokračují a ono to snad jednou i vzlétne! nebudu soudit jestli to je dobrá myšlenka nebo špatná myšlenka, ale na tomhle projektu už odpromovalo spousta inženýrů včetně mě a já mu velmi fandím. Nevím kam se to posunulo dnes, ale za našich studií to měla být jakože "ULL verze L-39", říkali jsme tomu pracovně Model C

Twz - unsigned guest (...250.20...)
2009-12-04 10:13

Krásně napsaný souhlas

P.K. - unsigned guest (...112.220...)
2009-12-02 00:47

Zlatý český ručičky. Toužíme mít 10ti místný letadlo s minimem buzerace co létá alespoň půl machu. Minimum buzerace je vyváženo tím, že je to UL, takže se musíme vejít do MTOW. Na dva motory a 10 lidí můžeme tedy zapomenout. Proudový motor je zapovězen bůh ví kým a proč, ale když to kdosi chtěl jen pokusně namontovat na rogalo a zmínil se jak mu LAA házela klacky pod nohy tak LAA udělala mediální kampaň jak za komunistů o prohnilém kapitalizmu. Kdyby stejně rychle byly mapy byli bychom asi spokojenější a místo v pilotu věnované zbytečné propagandě se mohlo využít jinak. Z toho vyplývá že je potřeba to zase nějak obejít a vymyslet něco, co bude mít vlastnosti proudového motoru ale teoreticky to bude pístový motor o hmotnosti R912 nebo ještě lépe lehčí. Ventilátor a motocyklový motor je asi tou uvažovanou volbou. Koneckonců modeláři to mají vyzkoušené.

Osobně nechápu tu extrémní protiproudovou reakci LAA - nemyslím, že by tu zítra bylo 50 ultralehkých stíhaček - na to je ten pohon přeci jen poněkud drahý a přiznejme si i nepraktický. Na druhou stranu chápu že tu máme hromady státních úředníků co nás za naše peníze chtějí chránit před našimi chybami tím, že nám znemožní létat. Škádlit je byť jen představou ultralehkého tryskáče je, přiznávám, zbytečný hazard.

Takže vyvíjíme nesmyslné, mnohokrát vyvinuté věci jenom proto, abychom obešli předpisy. Možná u "velkého letectva" se ventilátorové koncepce moc neujmuly, ale u UL, tím, že ventilátor ještě nikdo nezakázal to může být pro mnoho lidí velice zajímavá věc hodná vyzkoušení.

Skrblík - unsigned guest (...103.16...)
2009-12-01 10:00

Jako nápad na bádání a diplomku je to pěkný, ale nevim co pak s tim. Ten pohon je podbnej jako u Fantrainer a Optica, což byly zajímavý koncepce, ale komerční propadáky.

Truckař - unsigned guest (...68.39...)
2009-11-30 20:21

Zajímavé truckové nákladní auto . . .

B. - unsigned guest (...245.34...)
2009-11-30 17:14

A já si říkal, proč je dole normální výfuk. :-) No těším se na výsledek!

Brut - unsigned guest (...112.162...)
2009-11-30 16:53

Uf, už jsem se lekl, že je to nové FOLLOW ME vozidlo....

HorviLM - unsigned guest (...113.87...)
2009-11-30 15:55

Ano v podstatě pístový motor pohání jeden stupeň axiálního kompresoru. Mám ten pocit, že UL letadla nesmějí mít proudový spalovací motor, takže toto je jedna z cest jak zažít pocit při létání s proudovým motorem i na UL letadle.:)

S - unsigned guest (...173.80...)
2009-11-30 15:48

Tak to by som si hneď išiel ožíhnuť.

17 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details