Photo Detail

B737-7GL


Author: Weibao Team
Date taken: 03/2009
Number of ratings: 0×
Number of views: 10415×

Description:

25.03. De-icing.




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



xeno - unsigned guest (...163.155...)
2012-05-27 15:22

"Terminátor: Vzpoura strojů"! S touhle fotkou bych šel klidně i na "neletecký" weby! Paráda.

litice41 (...70.238...)
2011-11-04 23:10

V náhledu stroj připomíná brouka Pytlíka, nebo Méďu Béďu :-)
Pro PV: Já bych namísto usazování použil tvoření. Myslím, že námraza jako taková sama o sobě ve vzduchu není.

S - unsigned guest (...173.81...)
2010-03-15 18:39

A neposral sa z toho? Ja by som to nejak vo velkom nepil. Ináč to má takú sladkastú chuť, teda TYPE 1 oranžový

Tomas - unsigned guest (...124.114...)
2010-03-15 12:02

Odmrazovani jsem na Ruzyni delal pro CSA.
CSA pouziva dva druhy odmrazovaci smesi. Type I je de-icing (step one), v zavislosti na teplote a srazkach (dest, snih, mrholeni atd...) se micha s horkou vodou. V extremnich pripadech (namrzajici dest) se pouziva 100% Type I. Ve vetsine pripadu je dostacujici Type I v pomeru 25/75 (25% odmrazovaci kapaliny a 75% vody) nebo 50/50. Type II je anti-icing (step two), neredi se a pouziva se az po step one.
Spotreba se lisi od velikosti letadla, jeho namrznuti a meteorologickych podminkach. Muze to byt od par dsesitek litru az po nekolik stovek.
Melo by to byt nezavadne. Byl jsem s tim ve styku skoro porad, sam jsem byl i nekolikrat nechtene i chtene odmrazen :D
Nekdo to i na ukazku bezzavadnosti vypil, kdyz se verejnost (blizci obyvatele LKPR) poburovali nad pouzivanim chemikalii pro odmraz.

PV - unsigned guest (...213.51...)
2009-12-12 11:44

úplně zjednodušeně - používá se jen jedna chemikálie naředěná vodou podle požadavků posádky.Samotný proces má dvě fáze - de-icing - ten se provádí co nejteplejší směsí horké vody a té chemikálie anebo do teploty -3° to jde i jen horkou vodou. Ve druhé fázi se letadlo postříká hustou směsí,která po určitou dobu chrání ošetřené plochy před dalším usazováním námrazy.

hansb - unsigned guest (...240.80...)
2009-12-12 11:14

Takže zjednodušeně se jedná asi o de - icing(odmrazit) a anti - icing(chránit před dalším namrznutim) je to tak?

jendapilot - unsigned guest (...178.66...)
2009-12-12 11:10

Jsou dva druhy chemikálií, jedna letadlo odmrazí a druhá vytvoří vrstvu, která letadlo chrání do té doby, než je samo schopné odmrazování. Hraje zde roli tzv. hold over time, což je čas, po který chemikálie na letadle chrání letadlo. Při vzletu při určité rychlosti odteče a letadlo pak používá svoje prostředky odmrazování (hlavně vyhřívané náběžky křídel a vstupy motorů teplým vzduchem od vysokotlakého kompresoru motoru,elektrické vyhřívání čelního štítku a pitotstatických hubic, apod.)..

James - unsigned guest (...45.117...)
2009-12-12 10:44

Ja myslím, že se používá jak horká voda tak nějaká chemie. Horkou vodou se letadlo postříká kvůli odstranění ledu nebo sněhu a chemie se použije na to, aby letadlo poté nějakou dobu nenamrzalo. Jinak deicing se dělá na místě speciálně určeném, kde je zaručen odtok těchto látek. Co vím, tak se strikaji VOP, SOP a kridla.

Jan - unsigned guest (...70.175...)
2009-12-12 10:32

To musi byt "dobrota".. Co je to za chemikalii? Kam to pak odteka? Kolik litru padne na letadlo? A co se vsechno strika? Dekuji za odpoved 4x :-)

Máchal - unsigned guest (...142.234...)
2009-12-12 09:59

to Mechanik:
a jaký by to mělo smysl ta horká voda která pak zase zmrzne?

11 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details