Photo Detail

L39MS


Plane type: L39MS
Airport: Vodochody (LKVO)
Airline: Aero Vodochody (AOD)
Registration: 0102
Author: Martin Kotek (KLF)
Date taken: 10/2008
Number of ratings: 0×
Number of views: 4839×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Pagy - unsigned guest (...48.242...)
2008-11-28 17:35

No co já vim,tak Egypt už s nima pár let vůbec nelítá...
L-59 je v provozu pouze v Tunisu a v USA

Martin - unsigned guest (...48.172...)
2008-11-28 00:00

Já bych dokonce řekl,že L-39MS/59 je vůbec nejhezčí vodochodské letadlo,už tak krásný design albíka je dotažený k dokonalosti,navíc na něm byly odstraněny některé nevýhody L-39,např. slabý motor,absence posilovače řízení,lepší výhled z kabiny.Jeho velkou nevýhodou však bylo,že se objevil na trhu pozdě na to,aby se stačil více rozšířit,navíc jeho vybavení nebylo zrovna na vysoké úrovni a odpovídalo možnostem našeho průmyslu.Slyšel jsem,že poměrně problémový byl motor DV-2,také Egypt prý se spolehlivostí letounu není příliš spokojený.

Míra - unsigned guest (...70.66...)
2008-11-27 22:47

...nic méně,na pohled jsou 39,59,139,a 159 určitě jedny z nejkrásnějších letadel ve své kategorii na světě...

Míra - unsigned guest (...70.66...)
2008-11-27 22:45

...co já si vzpomínám když se řeklo EMESKO mělo to hodně silnou pachutˇ něčeho co se moc nepovedlo...a na Odolenu jsem dělal dost dlouho abych o tom něco věděl...

elvis - unsigned guest (...24.11...)
2008-11-27 21:06

Nadherne letadlo, smutny konec

PetrŠtefl - unsigned guest (...101.244...)
2008-11-27 20:48

T znamenalo verzi pro Tunis,E pro Egypt.Skutečné 59tky se od MSka lišíly hlavně avionikou a HUDem západní provenience.Tunisky měly navíc Obox-palubní vyvíječ kyslíku a závěsníky pro používání západní výzbroje, totéž měl i L139.

Dan (...195.175...)
2008-11-27 20:02

PS: A nebylo tedy L59T aspon obchodni oznaceni L39MS ?

Petr Štefl - unsigned guest (...101.244...)
2008-11-27 18:18

....ještě poznámka,nápis L59 u kořene SOP ,je zavádějící stejně jako u posledního zbarvení L39MS 0001.Používal se z obchodních důvodů i na strojích L39MS.

Petr Štefl - unsigned guest (...101.244...)
2008-11-27 18:11

Dovoluji si upřesnit,že jde o L-39MS.Tento druhý letoun první serie,stejně jako letoun 0101,armáda neodebrala,a tak zůstal v AV.Sloužil jako doprovodný stroj , později jako letová zkušebna pro autopilota L159.Nalétal něco málo přes 150 hodin a byl vyřazen.Donedávna byl vystaven v areálu AV, nyní trenažer pro hasiče.Jde o jediný exemplář "jakš takš" zachovalý v ČR.L59T dříve L59E dříve L39MS je 0101,dnes sloužící k pozemním katapultážím sedadel.

9 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details