Photo Detail

L40 Meta Sokol


Author: Pepah
Date taken: 07/2006
Number of ratings: 0×
Number of views: 7024×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



karel3 - unsigned guest (...144.61...)
2011-11-13 05:12

L-40 byl krokem dolu ve srovnani s predchozima Sokolama. Vim, tezko srovnavat drevo a kov, ale prece: maly motor, drevena vrtule, ale cestovka byla 250km s trema osobama na palube. A letelo to docela rovne, na rozdil od L-40.

Cába - unsigned guest
2008-01-26 21:57

Přece jenom to není žádný pluh na vzduch (Z-43:-)) kde je jedno jak s tím pilot "jebne" o zem a co jsem viděl tak Z-43 vydrží opravdu hodně:-)

Cába - unsigned guest
2008-01-26 21:52

Tam to váhové omezení není z důvodu nedosatečného výkonu , ale špatné koncepce podvozku. Meťák nemá problém uvézt čtyři pasažéry, nehledě na to že byl pro čtyři pasažéry zkonstruován. Všechny letouny L-40 jsou velmi striktně omezeny na počet přistání. U nás se krom přeškolení používá na dlouhé navigační lety s co nejmenším početem přistání a navíc máme jako podmínku z důvodu technicky pilotáže aby pilot který se chce na tento stroj přeškolit létal 105-ku, nebo jiný ostruhový letoun (např.: Z-526, atd).

2008-01-26 14:15

U nás když je vedro tak Meťák nemá problém, myslím že to váhové omezení je spíš o podvozku. A když mrkneš na tu plnou kabinu, tak stačí počítat, pilot 80 kg, pán vedle 70 kg, slečna 60 kg a vedle sedící 70 kg, t.j. celkem 280 kg. Ale je pravdou, že stále počítáme a někdy musíme čtvrtého odmítnout nebo letí čtyřicettrojkou.

Petr Minařík - unsigned guest
2008-01-25 12:09

Josef Hurta: Ta plná kabina mě také překvapila. VH-DUT létá ve dvou a jen někdy ve třech. Zvláště, když je vedro.

2008-01-21 18:52

Má i další výhodu a to je klouzák. Když vysadí taková Z-43 tak už to není letadlo ale šutr. Zároveň Meťák sedá do pole se zasunutým podvozkem, takže mu stačí nevelké pole.Ale zároveň ma i nevýhody a to špatnou řiditelnost na zemi díky unikátnímu podvozku, je citlivý na boční vítr a velkým omezením je, že do kabiny může jen 300 kg, takže čtyři stokilové maníky neuveze narozdíl od Z-43.V každém případě je to dříč a krásné letadlo.

Cába - unsigned guest
2008-01-21 12:36

Meťák to je fajn stroj, čtyřválcový motor, cestovka 200km/h. Kam se na to hrabou hlučné a co do spotřeby neekonomické Zlíny 42,43 a 142. Je to taky zatím jediný stroj na kterém se dá udělat levný výcvik CPL, vzhledem k tomu, že splňuje všechny podmínky, jako je stavitelná vrtule a zatahovací podvozek.

Viky - unsigned guest
2008-01-20 12:45

Pro Cába:Jo to je sice pravdfa ale pořád ta mrška pěkně lítá a když by jste si to třeba domluvili mohli by jste si tam pujčovat toho meťáka od pana Pravdy.Ten si ho nechal panečku vyšperkovat.

Cába - unsigned guest
2008-01-20 12:17

Máte ho pěkné vybaveného. U nás na LKKL máme v něm jen základní budíky. O odpovídači SSR si můžem nechat jeno zdát:-(

Petr Minařík - unsigned guest
2008-01-20 00:09

Ó ano, to je pěkné polétání. A ta palubní deska, nádhera.

10 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details