Wizz Air šokoval informací o motorech Pratt & Whitney

  • 2025-01-16 06:25

Problémy s motory Pratt & Whitney PW1100G-JM, které vyřadily z provozu 40-50 letadel řady A320neo, mohou podle šéfa aerolinky Józsefa Váradiho trvat ještě čtyři až pět let. Váradi to uvedl v pondělí 13. ledna. Po oznámení akcie společnosti propadly o 13 %.   

Ještě koncem roku 2024 přitom Wizz Air předpokládal, že se situace bude v tomto roce postupně zlepšovat a počet uzemněných letadel se bude snižovat.

„Myslím, že se snaží ze všech sil, ale bude to dlouhý proces. Na začátku jsme si mysleli, že to bude trvat možná 18 měsíců, možná dva roky. Je jasné, že se jedná o problém na čtyři až pět let,“ řekl József Váradi na konferenci Airline Economics v Dublinu.

Wizz Air minulý měsíc uvedl, že podle očekávání zůstane průměruně okolo 40 letadel mimo provoz až do hospodářského roku 2026. Wizz Air dosáhl během jednání s RTX dohody o kompenzacích. Dopady částečně zmírňují dodávky nových letadel A321neo, kterých by měl Wizz Air převzít během roku asi 50.

V rámci strategie zaměřené na růst profitability bude Wizz Air umisťovat nová letadla přednostně na trhy střední a východní Evropy. Nová letadla A321XLR převezmou Wizz Air UK a Wizz Air Malta.

Šéf airBaltic Martin Gauss uvedl, že problémy motorů PW1500G brzdí růstové plány společnosti. Začátkem ledna společnost oznámila, že kvůli problémům motorů PW musí v létě zrušit asi 5000 letů. Společnost provozuje 49 letadel Airbus A220-300. airBaltic proto posunují svůj vstup na burzu z roku 2025 na rok 2026. (Foto: Aviation Guide, The Times, Daily News Hungary, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Comments



Martinique_ (...165.237...)
2025-01-17 14:14

petrp: IndiGo to možná postihlo, ale Go Air (respektive Go First) to rovnou položilo :-) Ostravou prošel už skoro tucet letadel, které vrátil Go First majitelům a jsou to především právě A20N

Roman - unsigned guest (...135.29...)
2025-01-16 12:39

Tak 15 jich stojí v Mošnově


petrp (...24.47...)
2025-01-16 10:07
petrp (...24.47...)
2025-01-16 10:07

IndiGo byla postižena jako první a hodně motoru se jim už podařilo vyměnit.....
https://www.planespotters.net/airline/IndiGo

petrp (...24.47...)
2025-01-16 10:05

Ještě cca rok starý obrázek o uživatelích PW1100g

i0.wp.com/crankyflier.com/wp-content/uploads/image-568.png?resize=1200%2C720&ssl=1

petrp (...24.47...)
2025-01-16 09:56

MichalC:...ano, máte pravdu.

MichalC (...58.114...)
2025-01-16 09:53

petrp: Váradi uvedl (jak je uvedeno v článku), že "podle očekávání zůstane průměrně okolo 40 letadel mimo provoz až do hospodářského roku 2026.". Předpokládám RTX a genrální ředitel Wizz Air vědí, kolik letadel je a bude v průměru mimo provoz. Takže Váš "správný" odkaz je úplně mimo, stejně tak jako Váš subjektivní a ničím nepodložený názor, že Wizz Air tu hraje o kompenzace. Fakta je možno ověřit na stránkách Wizz Airu pro investory.

petrp (...24.47...)
2025-01-16 09:39
petrp (...24.47...)
2025-01-16 09:36

Ano celé skupině Wizz Air Holdings PLC podle posledních info stolí 39 A-321NEO

petrp (...24.47...)
2025-01-16 09:35

Ted se musím omluvit, protože jsem bral Wizz Air jen jako Wizz Air Hungary, při úvaze Wizz Air Holdings PLC to bude opravda,

14 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details
TOPlist