Boeing zvažuje vývoj jako nástupce 767F nákladní verzi 787F

  • 2022-09-21 13:00

Šéf Boeingu Dave Calhoun potvrdil, že Boeing stále zvažuje možnost vývoje nákladní verze Dreamlineru. Cesta k nákladní variantě však nebude nijak přímočará.

Nové hlukové a emisní standardy ICAO platné od 1. Ledna 2028 diktují ukončit výrobu a dodávky letadel 777, 777F a 767F. Zatímco nástupcem typu 777F bude 777-8F, u 767F je situace komplikovanější a o nástupci zatím rozhodnuto nebylo.

Boeing je totiž silně motivován dosáhnout pro 767F výjimky, neboť 767 slouží za základ víceúčelového a tankovacího letadla 767-2C (KC-46A), jehož výrobu a dodávky nové standardy ICAO neomezují. Boeing má reálné šance získat další významné kontrakty na KC-46A i po roce 2027 a armáda s dalšími dodávkami rovněž počítá. Letoun 767-2C tedy zůstane ve výrobě i po roce 2027.

Dříve se sice proslýchaly informace o remotorizaci 767, ale tato možnost již asi není aktuální.

Vzhledem ke konstrukci Dreamlineru si vývoj nákladní verze vynutí novou variantu trupu (kvůli instalaci nákladových dveří a pevnosti konstrukce). Cesta k nákladní verzi 787F je tedy podstatně složitější, než je tomu např. v případě Airbusu A350F. Rozhodnutí proto není jednoduché.

Boeing má plné ruce práce se završením certifikace verzí 737-7, 737-10, 777-9 a 777-8F. Přitom 777-8F musí být na trhu v roce 2027. V opačném případě by Boeing neměl na trhu nákladních letadel jinou nabídku než konverze. Boeing bude muset zvážit, zda může absorbovat nad rámec výše uvedených úkolů ještě vývoj typu 787F. (Foto: Air Data News, Business Insider, KOMO news)


Article photographs


Related photos


Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details