Podivné putování letu LH434

  • 2021-09-19 17:00

Dne 15. září se Airbus A350 (D-AIXK) společnosti Lufthansa letící na lince LH434 z Mnichova do Chicaga otočil nad Skotskem a zamířil zpět do Německa. Během návratu udělal nízký průlet nad letištěm Kolín/Bonn, poté zamířil do Mnichova, kde vyčkával, aby nakonec přistál ve Frankfurtu. Celý podivný let ukazuje obr. 1. Pro tak neobvyklé počínání musí existovat logické vysvětlení, tím spíše v oboru, jakým je letecká doprava. Situaci sledoval a rozklíčoval server flightradar24.com.

 

 

Let LH434 odstartoval z letiště v Mnichově. Krátce po odletu našla dráhová inspekce na vzletové dráze kusy gumy. Odborníci letiště a Lufthansy identifikovali, že fragmenty pochází z letadla D-AIXK. Technický provoz předal tuto informaci posádce a bylo rozhodnuto, že let se vrátí na letiště odletu. V tento moment bylo letadlo nad Skotskem (obr. 2).

Nejde o nijak neobvyklé rozhodnutí, neboť pokud by letadlo vyžadovalo opravu, je pro společnost lepší zajistit ji na vlastní základně, kde se zároveň může lépe postarat o náhradní dopravu cestujících. V tomto konkrétním případě se technici obávali, že podvozek letadla může být poškozen.

 

 

Během návratu požádala posádka o vizuální kontrolu podvozku. Letoun proto uskutečnil nízký průlet nad letištěm Kolín/Bonn. Věž potvrdila, že podvozek je vysunut a ani povozek ani jiné části letadla nejeví viditelné známky poškození.

Letoun poté pokračoval do Mnichova. V prostoru okolo Mnichova posádka zahájila vyčkávání, aby vylétala část paliva a tím co nejvíce snížila přistávací hmotnost letadla (obr. 3).

Zatímco letadlo vyčkávalo a posádka se připravovala k přistání na letišti v Mnichově, zhoršily se povětrnostní podmínky, a proto bylo přijato rozhodnutí divertovat do Frankfurtu. Tam nakonec letoun po 6 hodinách a 16 minutách „letu nikam“ bezpečně přistál. (Obr.: flightradar24.com)   

 


Article photographs


Related photos


Comments



O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2021-09-20 14:03

Plus taková naprosto zanedbatelná "drobnost", že potenciálně poškozené letadlo je mnohemm bezpečnější držet nad Evropou poblíž nějakého letiště, než ho poslat přes Atlantik. A když se při vylétávání paliva může dostat zpátky domů, není co řešit.

Tomáš - unsigned guest (...165.208...)
2021-09-20 12:35
Poškozený podvozek

Jak to tady již zmiňuje karelmag - ona je to obecně velká logistika a zohledňuje se spousta faktorů. Za prvé nešlo vyloučit, že roztrhlá pneumatika nenapáchala více škody na podvozku. Takové letadlo by mohlo vyžadovat větší inspekci - případně opravu a to se dělá lépe s vlastním týmem u skladu zásob náhradních dílů. Pokud by porucha byla závažnější, letadlo by zpět neodletělo - je lepší mít cestující opět ve svém HUBu, kde jim může poskytnout zázemí, nasměrovat na nasmlouvané lety apod...dále odpočinky posádek, transfer, ubytování....a to nemluvím ani o dalších firmách, které se pohybují kolem odbavení letadla. Je výhodnější takové problémy řešit raději "doma", kde má člověk nasmlouvané kontrakty, které jsou poté výhodnější a hlavně i výrazně levnější.

Komárek - unsigned guest (...42.239...)
2021-09-20 07:21

Třeba ČSA ve své době neměla moc peněz, tak i drobné poruchy řešili až v Praze. Při letu do Ameriky se párkrát otočili i v půlce Atlantiku.

karelmag (...58.114...)
2021-09-20 06:02
pneu

Dost jasne je tam preci napsano, ze nebylo jasne, zda podvozek neni poskozen.

martin csabo - unsigned guest (...80.24...)
2021-09-19 22:37

to je snad jedno jestli bez jedné pneumatiky pšistanou v chicagu nebo ve frankfurtu navíc roztrhlá pneumatika není nijak vážný problém ale manažeři lufthansy ví asi víc než já jestli se vratit nebo ne

5 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details