Dnes začíná v Žukovském u Moskvy výstava MAKS 2021

  • 2021-07-20 08:00

Poté, co řadu velkých leteckých akcí v Evropě zlikvidoval koronavirus, zůstala jako jediná velká výstava MAKS 2021 v Žukovském u Moskvy, která se koná od 20.7. do 25.7. Jde o jubilejní 15. MAKS. První se konal v roce 1993.

Tentokráte se výstava soustředí především na dopravní letadla. Na tomto poli se ze západních letadel v letové ukázce předvedete ve výstavní premiéře Airbus A350-1000. Na poslední chvíli přihlásil Airbus na výstavu také A220-300. Proslýchá se, že Aeroflot je potenciálním zákazníkem obou typů. Z domácích premiér se hlavní pozornost upírá na prototyp MC-21-310 (viz foto 2) poháněný domácími motory PD-14, a turbovrtulový Il-114-300, který by měl nahradit dosluhující Antonovy An-24 a An-26. Na statické ukázce bude LMS-901 Bajkal, který má nahradit An-2.

V oblasti vojenských letadel je horkou novinkou formální představení lehkého „neviditelného“ stíhacího letadla, „neviditelného“ Su-57E v exportní variantě a transportního Il-112V.

Domácí letecký průmysl předvede premiérově asi tucet nových letadel a vrtulníků.

Ze zahraničních firem se na MAKSu budou prezentovat např. Airbus, Boeing, Cirrus, De Havilland Canada, Safran a Viking Air.

Magnetem výstavy jsou tradičně ukázky skupin. Tradičně to budou armádní skupiny Ruskije Vitjazy, Striži a Sokoly Rossiji. S vrtulníky se předvedou Berkuty. Hosty ze zahraničí budou tradičně Baltic Bees na L-39. Na L-29 bude létat skupinou akrobacii také skupina Rus. Naopak premiérová bude ukázka pilotní skupiny Sarang vojenského letectva Indie.  A zcela jiné pojetí skupinové akrobacie předvede Pervyj Poljot na letadlech Jak-52, Jak-54 a Piper PA-23.  (Foto: MAKS 2021, UAC)


Article photographs



Related articles

Comments



Radek - unsigned guest (...192.86...)
2021-07-21 07:49
Bajkal

Mně nejvíc zaujal ten LMS-901 Bajkal - kvůli normám pro provoz jednomotorových letadel má být doplněn dvěma elektromotory se sklopnými vrtulemi, aby nemusel létat jen po omezených trasách (výrazně zvyšují dolet při výpadku motoru). Uvidíme, co nakonec vznikne.

Dominic - unsigned guest (...245.34...)
2021-07-21 07:36

Antonio: k těm užraným PD-14 máte nějaké relevantní údaje nebo jen blbé kecy typu "je to z Ruska tak to žere i trávu kolem runwaye"?

Ivan - unsigned guest (...145.223...)
2021-07-20 22:05
Superjety

Aeroflot se jich postupně zbavuje a převádí na svoji dceřinku. Chce se profilovat jako prémiová aerolinka se zapadnimi stroji. Rosija jich bude mit více ,nekde pro ne odbyt musi být aby nezavreli fabriku.

Honza - unsigned guest (...24.218...)
2021-07-20 12:36
to karelmag

Opravdu?

https://www.airfleets.net/flottecie/Aeroflot.htm

karelmag (...59.52...)
2021-07-20 09:54
superjety

Superjety nema Aeroflot, ale Rossiya.

Antonio - unsigned guest (...138.199...)
2021-07-20 08:22

MC21 a jeho nabídka motorů je opravdu Sofiina volba. Buďto nespolehlivé PW1000 anebo užrané PD-14 s budoucí absencí náhradních dílů. A proč Aeroflot vůbec uvažuje o A220, když mají “velkolepé” ruské Superjety?

6 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details