Airbus spustil aplikaci pro cestující

  • 2021-03-27 08:30

Poněkud překvapivě spustil Airbus 25. března mobilní aplikaci Tripset, která uživatelům vyhledá letecká spojení a zároveň poskytne informace o aktuálních epidemiologických opatřeních. Airbus uvádí, že aplikace je založena na architektuře a zkušenostech s aplikací iflyA380. Smyslem aplikace je ulehčit cestujícím v orientaci v době, kdy se opatření jednotlivých zemí, pokud jde o epidemiologické požadavky, rychle mění. Airbus tím chce podle svých slov napomoci rychlému návratu cestujících na paluby letadel.

Pokud toto byl smysl aplikace, pak se čtenář může sám přesvědčit, nakolik se aplikace (ne)povedla. Aplikace pracuje ve dvou fázích (resp. rozhraních). První fáze je vyhledávání letu. Tady aplikace nenabízí dokonce ani zcela obvyklé filtry, které umožňují vyhledat lety podle požadavku cestujícího (letecké společnosti, aliance, počet přestupů, atd.) a neposkytne dokonce ani natolik elementární funkci, jakou je převod měn či nastavení určité měny jako základní. Alespoň v době, kdy byla aplikace publikovaná, zůstává daleko za funkcionalitou konkurenčních produktů, které jsou na trhu již dávno.

Ještě horší je, že aplikace nenabízí úplné informace o protiepidemických opatřeních, což může cestujícího uvést v omyl. Pro návrat do České republiky se tak uživatel dozví, že „od cestujících z vybraných zemí je požadován COVID-19 test nejdříve po 5 dnech, ale ne později než 14 dní po návratu do Česka”. Následně musí uživatel v dlouhém seznamu zemí v aplikaci vyhledat, zda země odkud přijíždí, je onou „zemí vybranou“. A to přesto, že takový údaj již byl do aplikace zadán v prvním kroku. Podobně neprakticky je organizována část o povinné karanténě, která uvádí, že „v závislosti na regionu odkud cestující přijíždí, mohou být požadavky některých zemí EU méně přísné“.

Aplikace přitom neuvádí odkazy na oficiální instituce, které epidemiologická opatření v jednotlivých zemích předepisují, a kde se cestující může přesvědčit o aktuálnosti a přesnosti údajů.

Teprve ve druhé fázi, tj. po zakoupení letenek, se otevírá druhé rozhraní, které slibuje, že poskytuje veškeré aktualizované informace o epidemiologických opatřeních, itineráři, letecké společnosti, letišti, odbavení a prostě vše, co uživatel při cestě potřebuje. O tom zatím nebylo možno se přesvědčit. Zůstává otázkou, kolik uživatelů překoná nedostatky prvního rozhraní a postoupí do druhého. (Obr.: Airbus)


Article photographs



Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details