Stávající vývoj ukazuje, že společnosti, kde odbory mají menší vliv na řízení, mají výhody větší možností kontrolovat náklady. Jde o významný faktor zejména v krizi, která výrazně snížila poptávku a nutí dopravce přizpůsobovat náklady poptávce. Problém silných odborů bude výraznější v těch společnostech, které získají státní pomoc. Některé letecké společnosti zvažují vyhlásit bankrot, aby se zbavily kolektivních smluv podepsaných v období konjunktury, ale které ohrožují přežití v dnešní krizi. O takovém scénáři uvažovala dokonce i Lufthansa.
British Airways varuje, že propustí na 4500 pilotů a zpětně je bude najímat na základě individuálních kontraktů, a to v souladu s potřebami společnosti. Společnost totiž narazila na odpor odborové organizace BALPA, která se propouštění pilotů brání. Společnost má nyní přinejmenším 1130 pilotů, které dlouhodobě nebude potřebovat. O podobném řešení uvažoval také Qantas, který měl problém dohodnout podmínky pro piloty ultradálkových letů. Doba takovým krokům přeje, neboť piloti jsou nyní celosvětově propouštěni po tisících a odborové organizace oslabeny.
British Airways upozorňuje, že čelí pravděpodobně nejhorší krizi ve své stoleté historii a nezbývá než jednat. Chce propustit asi 12 tisíc zaměstnanců z celkového počtu 42 tisíc. (Foto: standard.co.uk, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS