Zajímavý náklad v Praze

Dva vrtulníky Mil 17 z přebytků české armády byly prodány na Island. Neobvyklý náklad je možné právě nyní vidět na Ruzyni. První Mil 17, registrace 0806 přelétl po úpravách v Leteckých opravnách Kbely dne 09. listopadu na cargo stojánku odbavovací společnosti Menzies Aviation. Vrtulník je celý šedý a vpředu je vidět již i nová registrace 3C-QSD. 3C patří státu Rovníková Guinea, což je oblíbené místo pro dočasné registrování "východních" letadel. Po světě létá mnoho L410, Antonovů či vrtulníků s 3C registrací, jejichž majitele lze jen těžko zjistit. Další Mil 17 (0813, respektive asi opět s 3C registrací) přiletí o den později, kdy budou u obou vrtulníků demontovány listy nosného rotoru a provedeny další úpravy, které bude nutné udělat před jejich nakládkou do nákladního An 124. Jedná se třeba o vypuštění paliva, které by bylo při jejich přepravě nebezpečnou přítěží. V pondělí pak přiletí z Cayenne (Francouzská Guyana) Antonov 124 spol. Volga Dnepr, který v Praze ,,pozře,, obě Mil 17 a v úterý ráno s nimi odletí do Keflaviku, k jejich novému majiteli. Zajímavostí je i prázdný přelet Ruslanu Cayenne - Praha, což je pravděpodobně první nonstop letecké spojení mezi zmíněnými městy.

10.11.2002

Jak už to v nákladní letecké dopravě bývá, často se dějí změny. Ruslan společnosti Volga Dnepr se v Cayenne zdržel a nebude moci pro náklad do Prahy přiletět. Volga Dnepr proto zajistila jiný svůj stroj, který ovšem přiletí buď z Montrealu nebo německého Hahnu. Přílet se posouvá až na 2100 večer a odlet se ráno odkládá na 1200. Nakládka vrtulníků bude tedy pravděpodobně probíhat v noci nebo až 12.10. dopoledne. Na nonstop linku Cayenne - Praha si taktéž budeme nuceni asi pár desetiletí počkat.

Author: AP



Related categories

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details