Vyhlídkový let s TU134

Když byl zhruba před dvěma měsíci naplánován pravidelný páteční let společnosti Belavia do Prahy po trase Minsk - Praha - Praha - Minsk mysleli jsme, že se jedná o nějaké nedorozumění. Naskytly se otázky o možném záletu před zpátečním letem do Minska nebo o vyhlídkovém letu ? Ale s Tu 134 ? Pro důvod tohoto podivného směrování linky nikdo zpočátku neznal vysvětlení. Nakonec se zjistilo, že se bude jednat opravdu o vyhlídkový let. O jeho průběhu jsme získali informace přímo od jednoho z jeho účastníků, které nyní rádi přinášíme.

foto: AL

Vyhlídkový let s TU 134A spol. Belavia reg. EW-65754 se uskutečnil v pátek 3. října 2003. Odlet byl naplánován na 13:30 hod. a vyhlídkový let měl trvat přibližně jednu hodinu. Let byl označen jako let BRU1483 (B2 1483). Odbavení probíhalo v odletové hale ruzyňského letiště u přepážek 71-72 od půl dvanácté. Po odbavení jsme se všichni shromáždili před odletovou halou, kde nás krátce po půl jedné naložili do autobusu ČSL a přes vrátnici dovezli do přízemí prstu B, kde všichni prošli rentgenovou kontrolou. Poté jsme se opět vrátili do autobusu, který nás odvezl k letadlu. Oproti plánovému odletu jsme měli zpoždění asi čtvrt hodiny - vzlétli jsme z dráhy 24 ve 13:46 hod. Vystoupali jsme do naší letové hladiny a udělali celkem tři okruhy nad vnější Prahou a postupně se více přibližovali ke středu města. Počasí nám bohužel nepřálo, takže dohlednost nebyla vynikající. Nicméně myslím, že téměř všem přítomným na palubě šlo spíše o let s tímto vpravdě "historickým" letadlem. Okruhy byly prováděny v následujícím směru: jih - východ - sever - západ, přičemž se sestupová osa na dráhu 24 přelétávala ve vyšší výšce. Na palubě bylo 56 cestujících, z toho 8 v obchodní a 48 v turistické třídě. Na palubě byli čtyři piloti a dvě stevardky. Dva piloti s hodností kapitána, jeden technik a jeden druhý pilot. Cestující sestávali téměř výhradně z německých fanoušků, dále byli na palubě Angličané, Švýcaři a pouze dva Češi. S Tupolevem 134 letěli i tři zaměstnanci ČSL, kteří prováděli odbavení cestujících a doprovod do letadla. Původně organizátoři zamýšleli nízký průlet nad brněnským nebo kbelským (vojenským) letištěm, ale jednak vzhledem ke špatnému počasí a pravděpodobně zamítnutí ATC, došlo na závěr letu pouze k nízkému průletu nad dráhou 24 ruzyňského letiště. Po jeho provedení jsme točili pravou zatáčku a udělali nový severní okruh přes Kralupy a Neratovice na druhé přiblížení dráhy 24, kam jsme asi po hodině letu dosedli.

foto: AL

Pražský vyhlídkový let bylo možné zkombinovat s dalším vyhlídkovým letem, a to z Bratislavy následující den - v sobotu 4. října. Ten uskutečnil další zajímavý typ - Antonov 140 ukrajinské společnosti Aeromost, který do Bratislavy pravidelně létá. Cena za letenku s TU134 Belavia v turistické třídě byla 99 EUR, v "businessu" 129 EUR.

foto: AL
foto: AL

Author: AL



Related categories

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details