Detail fotografie

Messerschmitt ME262A-1c


Autor: Jan Slabý - Tigisek
Datum pořízení: 09/2012
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 2201×

Popis:

Messerschmitt Stiftung




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Petr Popelář (...84.36...)
15.10.2013 18:35

xyz:..jsem přesvědčen že je to jen a jen otázka peněz.

xyz - nepřihlášený host (...197.37...)
15.10.2013 17:53

A tady u nás nejsme schopni zprovoznit ani tu "blbou" C-11ku... Je to škoda.

Hub - nepřihlášený host (...84.148...)
14.10.2013 18:53

Mělo by se jednat o tyhle kousky:
en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_CJ610

mezek (...188.122...)
14.10.2013 15:21

...a to jsou ty J-85 pěkně přiškrceny. A i tak je "Švalbina" přemotorovaná.

Kuba J. - nepřihlášený host (...128.153...)
14.10.2013 14:04

Těch vad tam bylo víc, rády taky vysazovaly při prudkých obratech. Jejich spouštění s ohledem na polohu spínačů na bočních pultech taky vyžadovalo určitou dávku zručnosti. Hezky je to popsáno v knize E. Browna Křídla Luftwaffe.

Hub - nepřihlášený host (...84.148...)
14.10.2013 13:08

Jen upřesnění, aby nedošlo k mýlce.
Myslel jsem to tak, že jde komplet o novovýrobu s dodržením maximální věrnosti k originálu. Takže originální motory by do toho tak jako tak nepřišly.
Pokud, tak kopie originálů, ale se všemi vadami originálů, které mimo jiné zmiňujete. Proto tedy J-85, pokud to má více létat a méně hořet :-)

Ondřej Zima (...141.0...)
14.10.2013 12:16

K těm motorům... nejsem si jist, zda dnes ještě nějaké Jumo jsou a pokud ano, tak určitě nefunkční. Pokud si dobře pamatuji, tak Juma měli jednu dosti negativní vlastnost (na motory) a to tu, že často docházelo k jejich vznícení.
Viděl jsem Me-262 na ILA v Berlíně... nádhera, to se musí vidět/slyšet na živo...

Hub - nepřihlášený host (...84.148...)
14.10.2013 09:37

Pro případné šťoury malá opravička :)
motorY, aby mi někdo nevynadal, že jsem z ní udělal jednomotorák :)

Důvod použití J-85 je prostý. Původní motory měly životnost kolem 10-15 hodin, než bylo nutné je vyměnit. To by byla poněkud drahá sranda pro provozovatele, takže byly citlivě zastavěny agregáty GE.

Hub - nepřihlášený host (...84.148...)
14.10.2013 09:29

Pokud by někoho zajímaly detaily "kde se vzalo tu se vzalo", tak jsou k dispozici zde:
www.touchdown-aviation.com/flying-legends/plane/messerschmitt-stiftung/messerschmitt-me-262a-1c-schwalbe-d-imtt.php

Shrnutí několika zajimavých detailů:
- jeden z pěti vyrobených kusů (více jich už nebude)
- není vybaven originálním motorem Jumo 004B, ale General Electric J-85
- do čumáku byly namontovány kanony MK 108
- s ohledem na nekompletní výrobní dokumentaci bylo rozhodnuto, že se pro výrobu použije "reverzní inženýrství" na původním letounu, který byl v Naval Air Station Willow Grove (Pennsylvania). Ten byl rozebrán do posledního šroubku s tím, že se příslušné části použily jako vzor. Majitel ho poskytl za podmínky, že ho dostane zpět v perfektním stavu (restaurovaný) a to bezplatně.

Myslím, že se povedlo, co říkáte?

Celkem 9 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace