Typ letadla: | L-13A Blaník |
Letiště: | Bubovice (LKBU) |
Společnost: | Aeroclub |
Registrace: | OK-3702 |
Autor: | František Kaňka |
Datum pořízení: | 05/2012 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 2118× |
Navijákový start v LKBU z dráhy 10L (Aeroklub Beroun)
Je to L13A, cili litat muze. Jinak ad bocni zavesy vlecneho lana - presne tak, pouzivaji se pro navijak a jsou dva. Pro aerovlek je jeden pod cumakem.
Já jsem taky letecký nevzdělanec, ale coby malý klul jsem se sem tam u letadel plantal a pamatuji si, že za čumák se připojovalo lano pro vlek letadlem a naviják přesně tak, jak je to vidět na fotce. Pokud se mýlím, nenadávejte mi, prosím.
Chtěl bych se zeptat zde místních vlekařů/větroňářů: na fotce je uchycení vleku větroně dosti atypické (pro mě, který prakticky zná pouze uchycení "za čumák"). Mohl by mi někdo osvětlit výhody/nevýhody či důvody takovéhoto uchycení vleku?
Děkuji.
(sem nevzdělán, ale to mi nebrání se zeptat)
No mám takovej dojem, že to Ačko je, ale ve výběru typů jsem ho nikde neviděl. Po zadání imatrikulace se navíc všechno předvyplnilo. Každopádně ruku do ohně za to nedám, protože se s aeroklubáky moc neznám a nikdy jsem se s nimi o tom nebavil.
v prestavbach a oznacovani je docela binec
To sice ano,ale když jsem poslal L13,tak tam bylo u ní už Áčko,tady není.
To bude L-13A.. Ty létat smějí.
Jakto,že L13??
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Samozřejmě se jedná o "A" . Původně to byla "obyčejná" třinácka, ale po přistání do vysokého porostu byl kluzák poničen. Po opravě v Kunovicích byl opraven a přestaven na "A" . Boční závěsy se používají na vzlet navijákem (2x) a přední závěs pro vzlet aerovlekem (1x).