Detail fotografie

MD520N


Typ letadla: MD520N
Letiště: Plzeň - Letkov (LKPL)
Společnost: Private
Registrace: OK-YIK
Autor: Michal Budějovský
Datum pořízení: 07/2011
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 2030×

Popis:

Rental Dealing s.r.o.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



litice41 (...70.238...)
04.04.2012 09:58

Ještě jsem vykoukal, že výtoková "fajfka" svým ohnutím plynů vlevo pomáhá eliminovat reakční moment levotočivého rotoru.

litice41 (...70.238...)
04.04.2012 09:51

Sleeper: Ještě jednou díky, je to jasné. Pokud sedíte za řízením MDéčka, nejspíš jsme se v Líních párkrát potkali-stařík na motorce. Zkusím si zahrát na chytrého s Kamovem. Ten se otáčí kolem svislé osy změnou nastavení kolektivu rotorů. Tím vznikne otáčivý momet

Ruslan (...212.37...)
04.04.2012 08:50

Sleeper: Dakujem za vysvetlenie, uz tomu rozumiem, doteraz som bol v tom,ze je to o tych "smerovkach". Vidim, ze ste znaly svojho oboru. Este by som sa opytal ako je to u Kamova? Tam som tiez videl natacat len "smerovky". Dakujem za vysvetlenie.

Sleeper - nepřihlášený host (...13.85...)
03.04.2012 23:36

Litice41: spaliny se normalne foukaji pod ocasem z masiny ven :-) Je tam normalni vytokova tryska turbiny. Technicky by to ani neslo, protoze priviranim a nebo zmenou smeru by dochazelo k nerovnomernymu odtoku spalin z turbiny, zmenam tlaku a nevim ceho vseho jeste, coz by zakonite hejbalo s jeji ucinnosti a vubec si nejak celkove nedovedu predstavit, jak by to melo fungovat. :-)

Michal Budějovský - nepřihlášený host (...80.243...)
03.04.2012 23:11

Díky za ohlasy...
Jirka-Sleeper jakožto vrtulníkář, to napsal naprostě přesně...))

litice41 (...70.238...)
03.04.2012 22:39

Pro Sleeper: Díky moc dobrý člověče. Je znát že víte. Já kdysi někde vyčetl, že se k řízení využívají spaliny motoru. Takže u mně už jasno!

Sleeper - nepřihlášený host (...13.85...)
03.04.2012 20:45

Ty "smerovky" nejsou smerovky, ale pomocny stabilizatory letu. Za letu je vychykuje hlavne obtok profilu, maji ucinnost pri doprednym pohybu od cca. 40 kt a vys, jsou tam prakticky stejne jako na jinych vrtulnicich. Neni to smerovka v pravym slova smyslu ... Ucinnost systemu se nereguluje priviranim a otviranim, jak tady nekdo psal, ale zmenou smeru proudu vzduchu pomoci takovych "zaluzii". Priviranim by se menilo mnozstvi a tim padem i tlak a aerodynamicky by se to cely "rozhodilo". Prutok vzduchu je proto porad stejnej, meni se jeho smer a tim se reguluje ucinnost systemu. Autorotace funguje naprosto stejne jako u vrtulniku s ocasni vrtulkou, neb turbina NOTARu je spojena pres reduktor natvrdo s hlavnim rotorem uplne stejne, jako kdyby tam byla klasicka ocasni vrtulka. Jinak se s tim lita moc hezky, je to hodne rychly, ale opravdu a skutecne desne tupy na nohy. Je potreba bejt tak 2 vteriny pred masinou a nohy slapat proste driv nez je to realne treba. Necha se na to zvyknout, ale ze zacatku mi to prislo takovy nejaky ... gumovy.

litice41 (...70.238...)
03.04.2012 13:26

Ještě mně není jasné jak funguje směrové řízení u vrtulníků se systémem Notar při autorotaci.

litice41 (...70.238...)
03.04.2012 13:16

Vliv "směrovek" bych si uměl představit při dopředném pohybu. Jinak je nemá co ofukovat. Systém Notar musí být stejně účinný jako ocasní rotor jinak by byl vrtulník neřiditelný. Pedály směrového řízení jsou na fotografii přibližně ve stejné úrovni a ocasní plocha "plná vlevo". Tak ještě pořád nevím. Stejně dík.

StanDa - nepřihlášený host (...47.116...)
03.04.2012 10:59

Nechci do toho moc kecat, ale u tohoto typu je vyrovnávání namísto vyrovnávacím rotorem zajištěno systémem NOTAR. Vzduch je při něm hnán ocasním nosníkem a přivíráním a otevíráním štěrbiny regulován jeho proud. Jelikož NOTAR není tak účinný jako vyrovnávací rotor, jsou použity navíc ty "směrovky".

Celkem 12 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace