Detail fotografie

A330-243


Autor: milhaus
Datum pořízení: 07/2011
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 4268×

Popis:

Pohled na levou část skříně náhonů motoru RR Trent 772B-60. V přední části je startér, nad ním ventil odmrazování vstupu do motoru. Černý agregát je IDG (integrated drive generator) zdroj střídavého proudu o konstantní frekvenci 400Hz.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



Ján Miklas (...102.226...)
07.09.2011 14:14

JS, to bolo skutočne veľmi vyčerpávajúce a veľmi dobre napísané. :) dalo by sa to isté (respektíve obdobné)povedať aj o motoroch IAE V2500 na A320 family?

Petr Volek (...201.48...)
28.08.2011 00:03

JS: S EPR jsem se setkal na motorech JT-8D,jde tento motor ovládat i v režimu N1 podobně jako na CFM-56-x??

Tomáš - nepřihlášený host (...185.52...)
27.08.2011 21:34

JS: Moc děkuji za vyčerpávající informace!!!

JS - nepřihlášený host (...40.122...)
24.08.2011 12:02

T700 je 3-hridelovy motor a kazda sestava (kompresor+turbina) ma jine otacky. Kolik presne otacek neni sledovany udaj protoze jako hlavni ukazatel vykonu motoru slouzi EPR (Engine Pressure Ratio), coz je pomer tlaku na vstupu a vystupu z motoru.
Radove, pri 100% rezimu, ma nizkotlaka sestava otacky N1 3900/min, stredni N2 7000/min a vysokotlaka sestava N3 10600/min. Tyhle udaje jsou priblizne a jediny, koho zajimaji, je automaticky system rizeni motoru, zvany FADEC (Full Authority Digital Engine Control), ktery je dale zpracovava a zaroven monitoruje stav a spravnou funkci komponentu, ktere maji vliv na chod motoru a musi chranit motor pred poskozenim (prekroceni teplot, otacek atd.)
Udaje o chodu motoru, ktere jsou k dispozici posadce, jsou tyto: EPR; otacky rotoru N1, N2 a N3 v procentech; EGT (teplota vystupnich plynu); FF (Fuel Flow - prutok paliva); vibrace; mnozstvi, tlak a teplota oleje, nacelle temperature - teplota v motorove gondole a udaje o zapalovani. Zjednodusene receno, dojde-li k nejakemu problemu, FADEC zjisti nejakou abnormalitu apod, zobrazi se prislusna zprava + pripadny checklist.
Pokud jde o starter, tak ten potrebuje ke sve cinnosti stlaceny vzduch od APU, nebo z pozemniho zdroje a roztaci motor priblizne na 25% vysokotlakeho rotoru N3, pak dojde k zapaleni smesi ve spalovaci komore (at uz pri automatickem startu, nebo manualne), motor zacne nabirat otacky a pracovat diky spalovani paliva a privod stlaceneho vzduchu do starteru se uzavre automaticky pri 50% N3.

Ján Miklas (...102.135...)
24.08.2011 10:23

na B-737 je to cca 20-25% otáčok, tuna to môže byť podobné

Tomáš - nepřihlášený host (...185.52...)
23.08.2011 21:29

A ještě k těm otáčkám, kolik otáček je pracovní rozsah? Řekněme volnoběh až maximální provozní? Děkuji.

Tomáš - nepřihlášený host (...185.52...)
23.08.2011 21:24

A na kolik % otáček se to musí startérem roztočit, aby to "blaflo"? :-)

Petr Volek (...201.48...)
23.08.2011 21:05

Startér je na stlačený vzduch.:)

Tomáš - nepřihlášený host (...185.52...)
23.08.2011 21:03

Ten startér je na stlačený vzduch? Díky.

fabos (...240.163...)
23.08.2011 19:55

Pěkné :-)

Celkem 10 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace