Typ letadla: | B737-8BK |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | SunExpress (SXS/XQ) |
Registrace: | TC-SNM |
Autor: | Filip Koška |
Datum pořízení: | 19.06.2010 |
Počet hodnocení: | 1× |
Počet zobrazení: | 5881× |
19.06. 14:30 Letoun bez pravého wingletu pojíždí na odlet do Istanbulu.
schválený
O tom že poleti bez wingletu se už vědělo v pátek, když ho sundávali.Měli to schálený od Boingu.
to PetrV:
Ještě že jsem ten odkaz neviděl, před letem 737 TVS, v barvách Oman Air :-)
To Waldo Pepper: relax, and take it easy, boy, aby jsi z toho nakonec nedostal infarkt.
PV: a s tou 707mou u toho legendárního barrel roll ztratil pár kilometrů výšky :)) www.youtube.com/watch?v=-vHiYA6Dmws
PeterV:Tak doufám , že ty lítáš s kolečkem a kydáš kravám hnuj, protože takovejch debilů jako ty jsou plný hřbitovy, budiž, ale vesměs ještě svojí pitomostí poškodí majitele letadla.
TO Petr Volek & Mechanik: no tak pánové je známo že v roce 1955 při záletu prvního B707 zkušební pilot "Tex" Johnson udělal plný výkrut (což je zhruba asi tak 360°), a v roce 2008 jeden umělec od Cimber Air udělal stejný výkrut s ATR-42 (www.flightglobal.com/articles/2008/05/16/223759/atr-may-have-been-damaged-in-barrel-roll.html).
Je rovněž známo že řada bývalých českých akrobatických pilotů rovněž lítala s B737, a i když možná ten výkrut neudělali tak zcela určitě měli aspoň cukání to vyskoušet ;-)
Na přelet s poze jedním nebo oběma winglety demontovanými je nutno mít souhlas od B., může to být pouze ferry flight a v pro posádku je tam omezení na boční vítr, přesně kolik si už nepamatuju, po vytrimování směrovky je možné letět na autopilota a v upozornění bylo, že může být až o 15% vyšší sptřeba paliva.
co jsem koukal na jinou fotku tak svetla tak jsou pridelany
Celkem 35 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Ještě k aerodynamické teorii wingletu - ano, snižuje indukovaný odpor čímž způsobuje zvětšení efektivního rozpětí. Jenže na rozdíl od aerodynamicky podobného (stejně výkonného) křídla s větším rozpětím bude mít to křídlo s wingletem menší namáhání ohybem a dá se proto postavit lehčí. Zjednodušeně vyloženo.