Detail fotografie

VC-10C1K Srs.1180


Autor: Dalibor Vlček
Datum pořízení: 19.04.2008
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 4298×

Popis:

19.04.

AKT



Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...168.14...)
29.04.2010 11:15

Tak kdo ho neviděl V Brně se ukáže 30.4.2010 ve 14.00 a pak ještě 2,3.5.2010.

jena - nepřihlášený host
03.05.2008 11:20

pred chvili jsem ho z okna videl, jak odlita

JS - nepřihlášený host
02.05.2008 21:34

RAF VC10 - sedacky pro cestujici obracene - zady ke smeru letu.

Petr Minařík - nepřihlášený host
24.04.2008 01:08

Pro historii VC-10 lze stále použít bibli V.Němečka Civilní letadla 2. Občas k dostání v bazaru.
Vojenská transportní verze dostala nákladové dveře na levé straně trupu a přístrojové a komunikační zařízení odpovídající úkolům. Tankovací verze získala místo sedadel, kuchyní a přebytečných toalet bandasky v trupu na palivo pro tankované letouny. Zmíněnou trubici, výkonná čerpadla a hadice vlečného typu s trychtýři. Nezbytné antény a přidaná poziční světla, umožňující v noci zájemcům o palivo zaujmout rychle vhodnou pozici. To jsou s nápisem Royal Air Force základní vnější znaky. :-) Určitě existuje monografie v L+K a pod.

Petr Liška - nepřihlášený host
23.04.2008 12:53

Díky Josefu Hurtovi za vysvětlení pro zelenáče, že VC-10/IL-62 či TU-144/SSC nejsou kopie. Byly vyvíjeny nezávisle na sobě současně.
(Já jako dlouholetý /cca 38 let/ fanda do civilní let. dopravy vím mnoho o ní, ale vojáci byli a jsou na okraji mého zájmu - dopravní letadla v jejich službách mě však zajímají).

Spíš bych čekal trochu zasvěcenou diskusi o tom, čím se liší toto vojenské VC-10 od civilního, co všechno bylo změněno, odstraněno a přidáno při přestavbě. (Já jako neznalec vojenských přestaveb vidím rozdíl jen v trubici pro tankování za letu...).

Prosím toho, kdo o tom NĚCO VÍ (nespekuluje), aby zde napsal pro osvětu mou i ostatních...
Děkuji.

Petr Minařík - nepřihlášený host
23.04.2008 02:22

Koncepci "motory vzadu" v SSSR odstartoval N.S.Chruščov po jarní státní návštěvě Francie v roce 1960 po té, když ho frantíci svezli v Caravelle. Trať mezi Moskvou a Paříží absolvoval na palubě Tu-104, takže měl s čím srovnávat. Po návratu do Moskvy se sešel s A.N.Tupolevem, s požadavkem konstrukce letadla podobné koncepce jako Caravelle. Výsledkem byl Tu-124A, přejmenovaný během vývoje na Tu-134.
Shpalek: L-Jetstar bylo velmi kvalitní letadlo. TWA vlastnily několik kusů pro výcvik posádek čtyřmotorových Convairů a Boeingů.
Honza: RAF je přestavbou muzejních exponátů pověstná.

Shpalek - nepřihlášený host
22.04.2008 12:42

Sluší se připomenout, že 4 motory vzadu vedle sebe má i Lockheed Jetstar. Ta podoba tupoleva a Vickersu vychází z Caravelly a její koncepce čistého křídla, mimochodem.

Petr Minařík - nepřihlášený host
21.04.2008 19:49

hansb: Stejně mizivé množství jako Concorde nebo Tu-144. Většinu populace Země letadla nijak nevzrušují. Maximálně tak ještě kolo nebo moped.
"...a jakým letadlem jste tam letěli?" - "Takovým normálním, mělo modrý a červený sedadla. Ještě mám otlačený kolena."
Největším zabijákem supersoniků byla uměle vytvořená, periodicky přikrmovaná palivová krize. Jinak by si ekologové ani nevrzli a 747 by byl jenom pro socky.

21.04.2008 19:17

Nějak nechápu otázku? Jaký vliv má kolik lidí tyto projekty zná? Ve své době to byly plnohodnotné projekty jako Concorde a Tu-144, jen si Američani spočítali budoucí provozní a další vývojové náklady a projekt opustili. Jen je s podivem, že dospěli k podobným návrhům jako Rusové a Angličané. Tak asi kopírovali od nich:-)

hansb - nepřihlášený host
21.04.2008 19:08

Najednou... a kolik lidí zná L 2000 a B2707?

Celkem 25 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace