Detail fotografie

B737-55S


Autor: Ladislav Bílek
Datum pořízení: 01/2007
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 6390×

Popis:

Vysunutá Kruegerova klapka




Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



MH - nepřihlášený host (...103.45...)
16.02.2014 22:03

Pokud se nepletu, tak důvod řešení mechanizace kořenové části křídla u 727 a 737 Krügerovými klapkami je kromě jednoduššího řešení také fakt, že při překročení mezního úhlu náběhu dojde k odtržení proudění nejdříve v kořenové části křídla a ve vnější části, zejména pak konce s křidélky zůstane proudění stabilní, tak aby bylo letadlo ředitelné podél podélné osy. Pokud se mýlím, opravte mě :-)

TVS6909 - nepřihlášený host (...180.129...)
15.12.2010 16:21

"Kruegerovky" mě vždy fascinují, neumím su bez nich letadlo ani představit :D

Mila - nepřihlášený host
02.02.2007 19:17

super, dekuji za vysvetleni i za odkaz.

Dolek - nepřihlášený host
02.02.2007 12:52

Tyhle Kruegerovy bývají na náběžné hraně křídel a asi pro mnohé je známější řešení pomocí tzv. slotů. Tyhle jsou jednodušší na konstrukci, sloty zase bývají účinnější. Tyhle se jakoby vyklápí, kdežto sloty se vysunují. Na některých letadlech se poúžívají obě možnosti (u trupu Krueger, dále od trupu ke konci křídel sloty). Zdroj: www.hq.nasa.gov/pao/History/SP-468/ch10-5.htm.

Dolek - nepřihlášený host
02.02.2007 12:52

Používá se pro zvýšení vztlaku při vzletu a přistání, spolu se vztlakovými klapky, které jsou na odtokové hraně křídel.

Klapky se vysunují/vyklápí před vzletem a přístáním, aby letadlo mohlo letět pomaleji ;-) a nespadnout, což je právě výhodné/bezpečné při vzletu a přistání.

Mila - nepřihlášený host
31.01.2007 17:48

K cemu se pouziva ta klapka?

Celkem 6 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace