Wizz Air varuje před SkyEurope

V souvislosti s odejmutím provozní licence Úřadem pro civilní letectví (ENAC) společnosti MyAir s platností od 24. července vydala nízkonákladová společnost Wizz Air prohlášení pro média, ve kterém vyjadřuje znepokojení nad situací v nízkonákladové dopravě.

Podle vyjádření ENAC se stal provoz společnosti MyAir nespolehlivý vinou přetrvávajících finančních potíží a společnost MyAir selhala ve snaze splnit své zavazky a provést svou restrukturalizaci. Přestože společnost MyAir v České a Slovenské republice neoperovala, místní zákazníci si mohli její letenky objednávat prostřednictvím webové stránky společnosti SkyEurope. Rádi bychom v této souvislosti, coby follow-up k našemu vyjádření z minulého týdne, obrátili vaši pozornost ke klíčovým prvkům, které představují zásadní rozdíl ve schopnosti přežít na konkurenčním trhu v čase ekonomického poklesu. Nejdůležitejším poučením je absolutní priorita zaměření na efektivitu a jednoduchost. Mnoho leteckých přepravců se nazývá "nízkonákladovými-nízkorozpočtovými", ale ve skutečnosti mají své provozní náklady a ceny jen o něco málo nižší než tradiční přepravci. Zkrátka operují s mnohem vyššími náklady než skuteční nízkonákladoví přepravci. Provozní náklady společnosti Wizz Air jsou ve srovnání s jakýmikoliv leteckými přepravci v regionu o 30 - 50 % nižší. Tento ultra nízkorozpočtový model nám dovoluje nabízet také zákazníkům o 30 - 50 % nižší ceny, vítězit nad konkurencí a zůstat v zisku.

Podívejme se dále na podobnost mezi SkyEurope a MyAir:
1.Obě společnosti prohlašovaly, že zákazníkům nabízejí lepší služby létáním na drahá letiště - pokoušely se tak imitovat některé stránky činnosti klasických aerolinií. Vstoupily do vztahu, který nazvaly "strategickou aliancí", vzájemě prodávaly své letenky a vytvořily společný marketing. To, kromě přidání další komplikovanosti a nákladů, nepřineslo žádný benefit. Evropští cestovatelé vědí sami jak najít nejlevnější způsob pro cestu z jednoho místa do druhého a mají na výběr spoustu možností.

2. Obě společnosti, jak SkyEurope, tak MyAir, mají vážné finanční potíže:
- SkyEurope je nyní v ochraně před věřiteli, MyAir byl italským úřadem pro letectví uzavřen,
- obě společnosti dluží významné částky letištím a dodavatelům,
- obě společnosti mají na svých bedrech težké ztráty z minulosti a nikdy nebyly schopny vygenerovat zisk.

3. Obě společnosti musely provést zásadní změny ve své síti destinací a flotile:
- SkyEurope v zimě přišel o všechny své letouny pořízené na leasing od společnosti GECAS a dnes provozuje převážně stará, narychlo pronajatá letadla. To pro společnost znamená ještě větší finanční zátěž.
- MyAir uzavřel řadu linek (a celou svou základnu v Bukurešti) a nakonec zastavil veškeré operace.

4. MyAir dosud operoval na základě dočasné licence do 24. července. SkyEurope operuje na základě dočasné licence, která vyprší v říjnu.

Coby největší nízkonákladový přepravce ve střední a východní Evropě jsme vážně znepokojeni tím, že obraz našeho průmyslu je poškozován společnostmi, které se k němu hlásí a používají jeho jméno, avšak jejichž podnikání bylo kompletně překrouceno a odklonilo se od původního modelu a jeho podstaty. Jsme rádi, že ENAC rozhodl o uzavření společnosti MyAir. Italské úřady poznaly riziko, které přináší letecká společnost neschopná zajistit si solidní finanční zázemí, a včas reagovaly. V souvislosti s tím žádáme slovenské úřady aby se zachovaly stejně zodpovědně k našemu odvětví a také k pasažérům a aby začaly otevřeně čelit realitě SkyEurope.

Doplňující poznámka planes.cz:
Všichni věřitelé SkyEurope, kteří chtějí mít naději, že v případě pokračování činnosti letecké společnosti budou jejich pohledávky někdy v budoucnu splaceny, je musí do 17. srpna přihlásit. Návod jak postupovat naleznete na stránkách České obchodní inspekce. Nutné si je dát hlavně pozor na nezbytnost vyplnit všechny formuláře ve slovenském jazyce (v češtině nebudou uznány) a dodržet termín 17.08. pro doručení přihlášení pohledávky, nikoliv podání. Pokud věřitelé nedodají potřebné podklady slovenskému soudu, mohou se s svými penězi definitivně rozloučit.




Související kategorie

Komentáře



Pavel - nepřihlášený host
20.10.2009 13:15
S odstupem času ....

S odstupem času je zajímavé, si tohle přečíst znovu a zamyslet se (hlavně autoři některých příspěvků) nad tím, jak to nakonec dopadlo a jak byla tahle diskuze zbytečná.

MMX - nepřihlášený host
19.08.2009 09:13
Únik oleje...

... v rámci objektivity...Wizz Air jsou taky pěkně vykutálená společnost :-) Opakované maskování problémů únikem oleje je ale originální PR :-D

Dokud nečekáte na linku z Malmö jako já...

Pepin - nepřihlášený host
10.08.2009 23:47
A kdo nás bude varovat před Wizz Air ? :-)))

Odpovím si sám - Wizz Air sám varuje až příliš rušením letů. S takovou firmou riskovat nehodlám.

Mirek - nepřihlášený host
08.08.2009 01:15
RE: Michal

Souhlas s Michalem, cim driv...tim lip!

Dan - nepřihlášený host
07.08.2009 19:45
"RE": atr

Docetl jsem cele. Prave proto, ze cely web clovek dela ve volnem case a zadarmo, muze nechat vyjimecne prostor i vlastni intenci. Domnivam se, ze "podnikani SkyEurope" je pro letectvi opravdu spatne, potazmo spolecensky nebezpecne a Wizz Air (ne prilis stastne) trefne a pravdive stouchnul do konkurence. Presto, ze prohlaseni vydal pro svuj prospech a nikoliv verejnou osvetu a jeho nasledne zverejneni bylo neeticke, dostalo po nenutnosti vnitrne se srovnat s "koupenim planes" a neshledani nepravdy prostor.
S odstupem casu muze zamrzet zbytecne "ovlivnovani" chytrych a dlouhodobych ctenaru, kteri "vedi" a obrazek si i tak uz davno z ostatnich zprav utvorili s tim, ze ti nesouhlasici se nemaji presvedcovat ci drazdit, ze je neco spatne...

atr - nepřihlášený host
07.08.2009 18:36
Zamyšlení

Domníval jsem se, že to téměř všichni cítí podobně. Ale vidím, že tu je i dost jiných názorů a tak tuto věc zkusím rozepsat.
Toto už je článek takového kalibru kde už dle mého názoru vůbec není ani trochu podstatné co v něm je, ale to že se tu vůbec objevil. Pro diskuzi jestli je lepší žůžovoučký a nebo modroučký doporučuji diskuzi na airways.cz Tam je pro toto více vláken a také zde naleznete spoustu přitakávačů a též oponentů.
Tento článek bych přirovnal k situaci, kdy se v hodně konzervativních novinách najednou objeví velice bulvární článek. Též to můžete obhajovat úplně stejně – vždyť v tom článku se (může psát) píše jen pravda.
Může též u autorů ostatních článků vyvolat otázku, zda jeho článek má být ihned vedle tohoto "díla". U odmítnutých autorů zase vyvolat pocit křivdy. Diskuze tuna pod fotkami zda moje odmítnutá je o chlup lepší než tato zveřejněná jsou proti tomu jen malichernosti. Fotky posuzují jen lidé, každý má trochu jiný pohled, občas něco přehlédne třeba jen z důvodu toho, že od fotografa určité úrovně nečeká špek narozdíl než od někoho neznámého. Může tam být i něco dalšího, ale pořát to je dle mého názoru hluboko pod určitou mezí. Tento text je ale rozhodně nepřehlédnutelný. Nevzpomínám si tady na článek podobného kalibru. Pokud si někdo dá práci prohledáním archivu a najde něco podobného, budu hodně překvapený.
Vzpomínám na dobu, kdy na internetu bylo docela dost webů různě zaměřených, který měli velice slušnou úroveň, ale hlavně to dělali lidé ve svém volném čase a zadarmo. Díky tomu jsem nemusel každou věc podrobovat rozboru například co je reklama, PR atd. a nebo motivace autora proč na danou věc neudělal čistě negativní či pozitivní recenzi. Zkrátka tenkrát za to nic nečekal a tak neměl důvod psát něco jiného, než si skutečně myslel. Určitě namítnete, že dneska by toto už téměř nikdo nedělal. Máte pravdu, ale tento web považuji za onu vyjímku, do které se začíná tiše vkrádat onen známý scénář. Jak jsem pochopil tak autor tohoto článku asi buď stojí za tímto webem a nebo má k těmto lidem blízko a asi ho napadlo proč dělat tento web vlastně úplně zadarmo ? To sice chápu, taková je tato zk...á doba, ale ... Možná se mu toto nepodařilo protlačit někam, kde by to onu zaplacenou službu udělalo. Tady to díky nadprůměrným znalostem čtenářů sice moc práce neodvede, ale třeba si toho tady někdo z těch zajímavějších míst všimne a pod vidinou článku hotového za 5 minut to převypráví ?

Je na lidech stojících za tímto webem, kterých si za jejich práci tady velice vážím, zda zůstanou u stávající úrovně a nebo budou chtít " zatraktivnit, modernizovat, zavést nový trend, udělat zajímavější" a spousta dalších slov pro změnu. Já a doufám, že většina čtenářů stejně jako by v případě oněch novin bude protestovat a pokud neuspěje, tak jim nezbude než se s tím smířit a nebo odtud odejít.
A to je důvod, proč sem píši tento román. Upozornit se musí na tuto věc v ranném stádiu, protože později to už je jen boj s větrnými mlýny.

PS: Děkuji všem co to dokázali přečíst celé.

Michal - nepřihlášený host
05.08.2009 18:26
taky v tom nevidim problem

Ja si taky myslim, ze ve clanku se nic nepravdivyho netvrdi a snaha prehlizet nedostatky SkyEurope situaci nijak nepomaha...
Z pohledu lowcost industry myslim plati, ze cim driv SkyEurope krachne, tim lip.
A nejedna se o to, ze bychom vuci nemu neco osobniho meli, nebo zanedbavali jeho zasluhy o rozvoj lowcost dopravy na SK. Proste je to firma naprosto v haji, ktera by do toho haje mela asap odejit...

Peter Pšenica - nepřihlášený host
04.08.2009 18:14
Nejde o pravdivosť, ide o nezávislosť

to Ace2: Možno sa mýlim, ale nemyslím si, že by tu niekto odsudzoval komentár Wizzairu preto, že je z Maďarska. Túto tému nech tu radšej nikto neotvára, lebo je to až nechutné, ako sa na Slovensku zneužíva maďarská karta... A politiku sem ako takú radšej tiež nepleťme.
Moje výhrady smerovali k tomu, že nepovažujem zverejnenie takéhoto článku, ktorý je jednoznačne propagačný v prospech Wizzairu a tendenčne napísaný, na tomto serveri za správne. Na svojich stránkach, lietadlách, budovách, autách a podobne nech si každý píše čo chce, sú to jeho plochy. Ale tu by sa nemali zverejňovať tendenčné jednostranné propagandy.
Ruku na srdce, Slováci aj Česi, ktorá z leteckých spoločností v SR alebo ČR má čistý štít, to by sa tu potom mohli každý deň zverejňovať články niekoho proti niekomu a o tom by to tu nemalo byť.
A že Wizzair SkyEurope nahradia ? V plnej miere určite nie, napríklad z BTS by mohli mať aj v prípade krachu SkyEurope potenciál tak na 3-4 destinácie, aj to nie tie isté a niektoré z nich by mohli lietať aj pri prežití SkyEurope, napríklad Kyjev.
Ace2, buďte si istý, že Vaše letenky za 20 EUR sú tým viac v ponuke, čím viac je na poli hráčov. Až na nejakej linke ostane iba sám Wizzair (alebo ktokoľvek iný), nebude mať potrebu ponúkať toľko lacných leteniek.
Takže zhrniem - nemám nič proti pravdivosti obsahu článku, nemám nič proti príchodu nového konkurenta a už vonkoncom nemám nič proti dopravcovi z Maďarska, Ugandy alebo Kolumbie. Avšak nesúhlasím s takouto jednostrannou propagandou na stránkach planes.cz.

Petr Deraha - nepřihlášený host
04.08.2009 16:55
Přátelé, přátelé, přátelé.....

Buďme objektivní a i když máme SE rádi, řekněme si, co je na tom článku nepravdivého???? Ponechme stranou, že ho napsal konkurent. Četli jste někdy rozhovor s ředitelem Ryanairu? Ten víc jak 2 roky prohlašuje, že Evropa je zralá maximálně na 2 silné nízkorozpočtovky a začíná se ukazovat, jaká je to hluboká pravda.
Vy co tady dostáváte z toho článku psotník, jak zvládáte "seriózní" vzkazy na letadlech Ryanairu typu "bye bye (třeba) Sky Europe"?
Vzpomeňme slova velikána Cimrmana: Je to obyčejný, špinavý, konkureční boj, styďte se, Hlaváčku.....

Ace2 - nepřihlášený host
04.08.2009 11:27
wizz vs sky

Tak ty nike měla letuška asi na sobě jenom kvůli tomu aby mohla řídit auto, pochybuju že by jí takhle někdo pustil do letadla :D Tomu bych nepřikládal žádnou důležitost.

Jinak místo toho aby byl každý rád, že za krachující společnost lítající se 22 let starýma letadlama vytáhnutýma z nevadské pouště bude nahrazena jinou společností, takže zákazníků se to nijak nedotkne tak jí ještě kritizujete. Jeden byl řekl, že by pár zdejších lidí bylo rádo kdyby radši žádná aerolinka než maďarská :D Ke všemu jak Sky tak i Wizz jsou prakticky americké společnosti. I když Sky je rakouská s letadlama registrovanýma na Slovensku a Wizz má oficiálně sídlo v Budapešti, ale obe dvě firmy jsou v majetku amerických investičních skupin, tak bych z toho nedělal žádnou kovbojku. Navíc Wizz má tuším nejstarší letadlo 5 leté, které bude dle Airbusu nahrazeno příští rok novým kusem z objednaných letadel. Ideální věc, co si za 20 euro přát víc :D

Celkem 52 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace