Počátkem září British Airways (BA) překvapily rozhodnutím ustavit nízkonákladovou jednotku operující z báze na letišti Gatwick. Nízkonákladovka se měla soustředila na lety do populárních evropských turistických destinací a konkurovat společnostem, jako jsou easyJet, Ryanair a Wizz Air. Pro tento účel měla zpočátku vydělit 17 letadel A320. Pro zajištění konkurenceschopnosti by pobočka musela snížit svou nákladovou bázi, tj. snížit mimo jiné také osobní náklady a přejít na více flexibilní pracovní kontrakty.
Plán byl nyní odvolán, neboť BA se nepodařilo dosáhnout dohody s piloty a odborovými organizacemi. Odborová organizace pilotů BALPA sice zpočátku vyjádřila předběžnou podporu, ale tu poté stáhla po konzultacích s piloty a dalšími odborovými organizacemi. CEO společnosti již během jednání s odbory varoval, že alternativou je prodej slotů.
BA vyjádřila lítost, že BALPA záměr nepodpořila. Připomněla, že provoz evropských linek z Gatwicku je již asi 10 let ztrátový, předložený plán měl zabránit ztrátám a zvýšit konkurenceschopnost.
Provozní ředitel BA Jason Mahoney ve svém dopise pilotům s lítostí oznámil, že firma bude nucena hledat alternativy, jak využít slotů na letišti Gatwick pro splacení dluhů vzniklých v důsledku pandemie. Soudí se, že BA může sloty nabídnout členským aeroliniím skupiny IAG a příp. konkurentům.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém