Dne 15. prosince absolvoval první let prototyp MC-21-310 vybavený domácími motory Aviadvigatěl PD-14. Do certifikačního programu se tím zároveň zapojil pátý létající prototyp MC-21. První let trval 1 hodinu a 25 minut a uskutečnil se z továrního letiště firmy Irkut. Video je možno zhlédnout zde.
První čtyři létající prototypy МС-21-300 pohání motory Pratt & Whitney PW1400G, certifikace EASA se očekává v příštím roce. Model MC-21-310 by měl získat certifikaci v roce 2022. (Foto: Rostech, planes.cz)
Že se nestydí, takhle provokativně okopírovat Airbus A321. Já myslel, že ta koncepce je nějak patentovaná. No asi není.
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Je to prostě dopravní letadlo. Bohužel se rusům nechtělo vnášet nějaký vlastní designový prvek, kterým by stroj odlišili od konkurence. Klíčovou otázkou zůstávají dvě věci, jsou schopní vlastní motory a celý letoun provozovat u aerolinek na profesionální špičkové úrovni jako Airbus a Boeing? Jak dlouho jim bude trvat, než se to naučí? Superjet se kvůli neschopnosti provozu potácí už 10 let na hraně krachu, o Tu-204 a spol. nemluvě. Druhou věcí je to, že polovina letounu je západní výroby, protože Rusko je přliš malé, aby hydrauliku, avioniku, infotainment atd. vyrábělo samo v potřebné kvalitě a ceně. Vzhledem k potížím Ruska v mezinárodních vztazích je to limitující.