Irkut pracuje na pátém prototypu MC-21. Bude prvním s domácími motory PD-14

Do programu certifikačních testů jsou nyní zapojeny čtyři prototypy letounu MC-21-300, které pohání motory Pratt & Whitney PW1400G. Jeho výrobce Irkut nyní sestavuje trup prvního prototypu, který budou pohánět motory domácí výroby Aviadvigatel PD-14. Pohled do výroby nabízí video zde. Motory již získaly ruskou certifikaci a nyní probíhá certifikace u evropského úřadu EASA.

Permský výrobce uvádí, že výhodou domácích motorů (kromě ceny a nezávislosti na západním dodavateli) je nižší teplota výstupních plynů a lepší součinitel odporu vzduchu. Permský motor má průměr 190 cm, PW1400G 206 cm. Oba motory poskytují stejný tah 137 kN. Motor PD-14 má později dostat modifikace PD-14A pro kratší model MC-21-200 a PD-14M pro prodlouženou verzi MC-21-400.

První prototyp 73051 absolvoval první let 28. května 2017. Kromě čtyř prototypů zapojených do letových zkoušek jsou další dva prototypy zapojeny do zkoušek statických. (Foto a video: Irkut)


Fotografie k článku



Související kategorie

Komentáře



Cateye - nepřihlášený host (...183.193...)
20.12.2019 17:49
...

Zaujalo mě, že MC-21 je první letadlo (asi), které má spřažené sidesticky.

Rampa - nepřihlášený host (...24.140...)
20.12.2019 09:17
MS-21 vs. C919

Celkem zajímavé srovnání MS-21 a C919

https://www.youtube.com/watch?v=jNqd3aPisX0

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace