Do programu certifikačních testů jsou nyní zapojeny čtyři prototypy letounu MC-21-300, které pohání motory Pratt & Whitney PW1400G. Jeho výrobce Irkut nyní sestavuje trup prvního prototypu, který budou pohánět motory domácí výroby Aviadvigatel PD-14. Pohled do výroby nabízí video zde. Motory již získaly ruskou certifikaci a nyní probíhá certifikace u evropského úřadu EASA.
Permský výrobce uvádí, že výhodou domácích motorů (kromě ceny a nezávislosti na západním dodavateli) je nižší teplota výstupních plynů a lepší součinitel odporu vzduchu. Permský motor má průměr 190 cm, PW1400G 206 cm. Oba motory poskytují stejný tah 137 kN. Motor PD-14 má později dostat modifikace PD-14A pro kratší model MC-21-200 a PD-14M pro prodlouženou verzi MC-21-400.
První prototyp 73051 absolvoval první let 28. května 2017. Kromě čtyř prototypů zapojených do letových zkoušek jsou další dva prototypy zapojeny do zkoušek statických. (Foto a video: Irkut)
Celkem zajímavé srovnání MS-21 a C919
https://www.youtube.com/watch?v=jNqd3aPisX0
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Zaujalo mě, že MC-21 je první letadlo (asi), které má spřažené sidesticky.