Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) se domnívá, že uzemnění Boeingů 737 MAX může být ukončeno v listopadu. Letadla jsou po dvou katastrofách celosvětově uzemněna od 13. března 2019. V pátek to oznámil šéf agentury Patrick Ky v rozhovoru pro Reuters. EASA očekává, že recertifikuje model 737 MAX jen s mírným zpožděním po FAA. „Poprvé po roce a půl mohu říci, že vidím závěr prací na MAXech“, sdělil Patrick Ky pro agenturu Reuters.
Mluvčí kanadského regulátora uvedla, že regulátor nebude váhat uplatnit případné dodatečné požadavky na výcvik, a to jako podmínku schválení. Čínský proces recertifikace bude trvat déle.
Zatím zůstává jediná nedořešená otázka. Některé země a odborové organizace požadují, aby piloti měli možnost manuálně vypnout varování před pádovou rychlostí („stick shaker“), které v případě katastrof LionAir a Ethipian podle názoru regulátorů odvádělo pozornost pilotů v kritické situaci.
U leteckých společností je v současné době uzemněno takřka 400 MAXů. Výroba letadla byla přerušena v lednu a obnovena koncem května, aby po pouhých dvou týdnech byla opět přerušena. U výrobce se nahromadilo 437 vyrobených a nedodaných letadel. Všechna vyrobená letadla musí být před uvedením do provozu dodatečně upravena, aby odpovídala podmínkám certifikace.
Piloti letadel budou zřejmě muset projít výcvikem na simulátorech, což komplikuje nedostatek simulátorů a omezení v cestování kvůli epidemii. Společnosti však zatím nic nenutí ke spěšnému uvedení letadel do provozu, a to vzhledem ke značnému převisu kapacit v důsledku epidemie.
Akcie Boeingu reagovaly na informaci růstem o 3,8 %. (Foto: thepointsguy.com)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém