Meteorologové zvýšili stupeň nebezpečí související s orkánem Sabine, který zasáhne Českou republiku v pondělí. Stupeň výstrahy byl zvýšen na „extrémní“. Předpověď TAF pro letiště Praha na pondělí ráno a dopoledne uvádí, že s pravděpodobností 40 % může vítr v nárazech dosahovat až 60 kt (110 km/h).
Letiště v západní Evropě rovněž varují před silným větrem, který ovlivní pravidelnost letů. KLM již např. zrušily 40 letů z Amsterdamu, v Bruselu bylo zrušeno 38 letů.
Společnost žádají cestující, aby sledovali aktuální informace o odletech.
Letiště Heathrow ve své předpovědi TAF uvádí nárazový vítr až 63 kt (tj. 117 km/h) s pravděpodobností 30 %. Problémy letadel přistávajících na britských letištích za silného bočního větru dne 9. února ilustrují videa zde:
Přímý přenos z letiště v Praze najdete přímo u nás.
(Obr.: windy.com)
Dobrý den, není důvod k mazání na chleba. Ten údaj byl o rychlosti vzhledem k zemi (Ground Speed, GS). Ve skutečnosti letadlo letělo standardní rychlostí a o zvýšení rychlosti proti zemi se postaral prudký vítr ve směru letu.
Dobrý den.
V souvislosti s orkánem Sabine,jsem zachytil informaci,že B747 letěl New York-Londýn za méně než5hodin rychlostí i 1358km/h.Tedy nadzvukově?Jak se v té rychlosti chová podzvukové letadlo?To při vývoji je s těmito rychlostmi počítáno?Jak moc je namáháno křídlo?To letí třeba na40%tahu?Čelní odpor je stále jako při rychlosti850km/h když ho proudění tlačí zezadu 400km/h?
Snad si mě tu nenamažete na chleba.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Díky Eife.
Po přečtení tvé poslední věty mě to docvaklo....
Měl bych si zopakovat fyziku pro druhý stupeň ZŠ.
R.