Air France pořídí až 120 letadel Airbus A220. A380 skončí do roku 2022.

  • 31.07.2019 08:00

Jednání představenstvo skupiny Air France-KLM přijalo v úterý podle očekávání řadu strategických rozhodnutí směřujících ke snížení nákladů a zlepšení hospodářských výsledků.

Představenstvo schválilo pořídit 60 letadel Airbus A220-300 s opcí na dalších 30 letadel a akvizičním právem na dalších 30. Letadla A220-300 mají kapacitu 150 cestujících a postupně nahradí na linkách Air France letadla A318 a A319. Svou vysokou palivovou efektivností přispějí ke snížení ztrát na krátkých linkách, zlepšení výkonů na středních linkách a posílení konkurenceschopnosti. Letouny A220-300 slibují dosáhnout asi 10% úspory nákladů v přepočtu na sedačku proti A318 a A319. První letadla převezme Air France v září 2021.

Představenstvo dále rozhodlo vyřadit zbývajících sedm letadel A380 do roku 2022 (5 letadel vlastní Air France, 2 budou vrácena leasingové společnosti). Jak konstatoval generální ředitel skupiny Benjamin Smith, přes oblíbenost letadel A380 u cestujících mají tato letadla o 20 až 25 % vyšší spotřebu na sedačku ve srovnání s nejmodernějšími dvoumotorovými letadly a vyšší jsou také ostatní provozní náklady. Původně Smith navrhoval ponechat si pět exemplářů, které vlastní Air France, a modernizovat jejich interiér, to ale hospodářská situace společnosti nedovoluje. Podle názoru odborného tisku připadají jako náhrada v úvahu letadla Airbus A350, Boeing 777X a Airbus A330neo. Air France nyní studuje možnosti náhrady a rozhodnutí učiní později.

Společnost však zatím nerozhodla o obnově parku letadel A320, A321 a Boeingů 737 společnosti Transavia, jak se původně předpokládalo.

Skupina Air France-KLM provozuje 541 letadel a v loňském roce přepravila přes 100 mil. cestujících.

Za 1. kvartál tohoto roku zvýšila skupina Air France-KLM svou kvartální ztrátu na 303 mil. EUR proti ztrátě 118 mil. EUR za stejné období roku 2018. (Foto: Forbes, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Související články

Komentáře



Petr - nepřihlášený host (...157.181...)
04.08.2019 07:51
Hanba AF

S AF A380 jsem letěl v C do JNB a je fakt ze jejich stará C nebyla žádná hitparáda. Na cestě zpět už to byla nová C v 773 a taky nic moc. Jediny dobrý produkt AF je F - vypada jako obývák - mnohem lepší než treba LH. To, ze AF konci s A380 není chybou A380, ale AF: kromě F je každý jejich další produkt horší (C, Y) než nabízejí jiné tradiční aerolinky. A proto nedokážou využít - prodat zákazníkům výhody A380 proti A350 a B787. Navíc Y v A350 není lepší než v A330; Y v 787 je všechno jen ne sen. A380 dojela na to, ze neměla ještě větší variantu, -900 nebo -1000. Z A319 taky “neo” nikdo dělat nebude, všichni tlačí na A321. Kdyby byla A380-1000, vsadim se, ze s uspornejsimi motory to v pohodě těm dvoumotorovejm dobytcakum natre :-)

Vojtech (...21.114...)
31.07.2019 21:16

Predpokladam, ze A318/19 se montuji na stejnych linkach jako A320/21, takze udrzeni techto stroju na repertoaru Airbus nic nestoji. Takze proc je nenabidnout, co kdyby je nekdo chtel?
Samozrejme pokud se na stejnych linkach nemontuji, tak mi to taky prijde zvlastni :)

kulica - nepřihlášený host (...175.190...)
31.07.2019 18:26
A319 a A319

S A318 ve verzi NEO už Airbus nepočítá. A319NEO je, je i jeho verze jako Bizjet. O osobní verzi A319NEO jsem někde četl, že ji Airbus nepreferuje.
A318 se určitě už dlouho nevyrábí a u A319 odhaduji, že v poslední době jich moc výrobní závody neopustilo (podle wiki to byly letos do dubna 2019 2 kusy).

jirp (...17.10...)
31.07.2019 10:32
A318 a A319

Muze mi nekdo pomoci pochopit, proc Airbus drzi v portfoliu A318 a A319, ktere nikdo nekuouje, kdyz uz ma na 700 objednavek a opci na A220 a nestaci vyrabet?
Nebylo by lepsi A318 a A319 skoncit a misto toho vyrobit vice A321neo a A321XLR?

O. M. - nepřihlášený host (...231.2...)
31.07.2019 10:10

Právěže jednouličková letadla s dlouhým doletem, uváděná v současnosti do provozu, umožní létat přímo na menší letiště a vyhnout se tak velkým hubům, tudíž letadla typu A 350 budou stačit. Bude to ale asi vyžadovat reorganizaci vzdušného prostoru.
A 380 je určitě zajímavé letadlo, ale je prostě už moc velké.

kulica - nepřihlášený host (...117.130...)
31.07.2019 08:37
A380

Velké letiště nemají kam už růst, nově se nestavějí, lidí cestuje čím dál víc ..
Aerolinky, které místo A380 pošlou dvě úspornější letadla např. A350 nebo B787 se mohou dostat časem do situace, že na letišti a časem ani ve vzdušném prostoru nebude místo pro to druhé letadlo.
No nic, jen názor laika v čem by mohla spočívat výhoda A380. Náklady na údržbu motorů, jejich pořizovací cena a ztráta výhody dálkových letů přímější trasou oproti dvoumotorovým letadlům je pro aerolinky bojující s konkurencí velká motivace přejít na nové letadla typu A350 a B787. Jen jsem zvědavý, kdy dorazí nové modely také k jednouličkovým typům u Airbusu a Boeingu.

Celkem 6 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace