Již několik let se táhnou spory, zda Rusko může zajišťovat revize ruských civilních letadel An-124. Ukrajinská strana tvrdí, že má autorizaci provádět tyto opravy jako jediná, neboť letoun konstruovala a vyráběla. Nyní ukrajinský soud nařídit uzemnit pět letadel An-124, jejichž provoz podle názoru soudu nesplňuje podmínky direktiv ICAO. Součástí rozhodnutí je nejenom zákaz provozu, ale také zákaz třetím stranám poskytovat letounům letištní a navigační služby.
Ruská strana dlouhodobě tvrdí, že je spoluautorem konstrukce a výroby letadla a má vlastní certifikované opravárenské závody. Konec konců jde o konstrukci a výrobek bývalého Sovětského svazu, nikoliv Ukrajiny. Dále upozorňuje, že podle logiky ukrajinských úřadů by stejným způsobem musela zasáhnout proti provozu vojenských letadel, které používá ukrajinské letectvo. Probíhající konflikt obou zemí v podstatě vylučuje zdárné vyřešení tohoto problému.
S největší pravděpodobností bude společnost Volga-Dněpr rozhodnutí ukrajinského soudu ignorovat. (Foto: cargotrends.in, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém