Po vcelku dlouhé době zas bude možné spatřit Boeing 737-400 v barvách ČSA. Společnost si totiž od slovenského dopravce Go2Sky pronajala stroj registrace OM-GTB. Není bez zajímavosti, že toto konkrétní letadlo už u ČSA létalo, a to mezi lety 2001 a 2009, s registrací OK-CGI. 19 let starý letoun dostane pro potřeby pronájmu samolepky ČSA, které na něj budou v nejbližších dnech naneseny. Po 3 letech se tedy znovu otevírá kapitola provozu Boeingů 737CL u ČSA, která by dle smlouvy měla trvat 6 měsíců.
Ale budu lietat
Čtu tu otázky a odpovědi a nestačím se divit všem těm povzdechům. Odpověď je prostá, to nemá moc společného s necháváním vydělat TVS nebo rozdílem mezi 5 nebo 19 let starým letadlem. Je to prostá ekonomická úvaha, stará stejně jako je stará sezónnost. Co myslíte, že je levnější, mít letadlo 12 měsíců, včetně všech nákladů na minimálně 5-6 posádek a mít pro něj práci na 6 měsíců v roce nebo si na těch 6 měsíců vzít ACMI pronájem? Ano, pokud nejsem schopen letadlo vytížit naplno po celý rok, je pro mě mnohem výhodnější vzít ACMI, konečně i v ČSA začali přemýšlet ekonomicky....
Nepřijde mi to nijak zvláštní. ČSA přece spoluvlastní TVS, který různě rotuje s letadly, jak potřebuje, viz. pronájmy B738 pryč a staré A320 od levnějších provozovatelů sem.
Tak, že by letos byl apríl už 31.1 ?
Jak jsem již napsal. Posádky bude zajišťovat Go2Sky, takže není vyloučené, že u nich pár pilotů ex-ČSA létá. Přikláněl bych se ale spíše k možnosti, že ne.
Berte to pozitivně.alespoň bude co fotit! Jestlipak s ním budou létat nějaké ex ČSA posádky?
Milan: Precti si Richie 31.01.2016 14:42, tak to je. Zkracene CSA maji stale podstav letadel, ale musely nechat vydelat TVS, ale ted uz ma TVS lepsi ksefty, tak si musi CSA nejak poradit...
To tedy nějak nechápu. Pronajímat si 19 let starý křáp a dobrých letadel se zbavit.
To 737: ACMI 19 starého letadla je z logiky věci levnější, než ACMI 5 let starého stroje.
To ondra: Jedná se o ACMI pronájem, nebo wet-lease chcete-li. Znamená to, že s letounem budou létat posádky společnosti Go2Sky, která se také bude starat o údržbu.
To GTB: Letadlu pravděpodobně zůstane jeho stávající registrace.
Celkem 20 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Pak se jim to letadlo rozbije což pri jeho staří a počtu rotaci je pravděpodobně a budou v prd.... Nemají žádné záložní letadlo, proste management na baterky, ale mozna na nejakem vrakaci by našli neco co by jim zalepilo díru
a nebo jak je jejich zvykem par linek poskrtaji a pustí tam jiné dopravce