CIAF 2002

Nad uspořádáním letošního ročníku nejprestižnějšího českého leteckého dne visel veliký otazník. Po katastrofálních srpnových povodních uvažoval ministr obrany J.Tvrdík o zrušení letošního ročníku. Nakonec se však CIAF konal, a bylo to dobře. Nejen proto, že 30 procent výtěžku ze vstupného šlo na konta pomoci obětem povodní, ale i proto, že se CIAF stal poděkováním těm členům Vojenského letectva AČR, kteří se aktivně zúčastnili záchranných prací.

Již delší dobu před CIAFem se vědělo, že svoji účast po tragédii ve Lvově odřeklo Ukrajinské vojenské letectvo. Co tedy bylo na letošním CIAFu nejzajímavější? Poprvé se český návštěvník mohl seznámit s dvoumístnou verzí lehkého bitevníku L-159 Alca, stroj byl ve stejných barvách tak, jako při svém představení v britském Farnborough. Bezpochyby milým překvapením byl nádherně zrestaurovaný maďarský Lisunov Li-2. Milovníci "tygřích" markingů si určitě přišli na své při pohledu na Tornado z výzbroje spolkové Luftwaffe. Rakouské letectvo přivezlo své osvědčené Saaby J-35 Draken, Pilatus PC-9 a doprovodný Short Skyvan. Potěšili také Slováci, Biele Albatrosy jsou již na CIAFu tradicí, předvedení manévrového boje dvou Migů 29 včetně vystřelování flér patřilo k vrcholům leteckého dne. Stejně však zaujalo vystoupení dvojice francouzských Jaguarů a švédské skupiny s letouny Saab S-105. F-16, Mirage a Tornado na naší obloze již téměř zdomácněly, přesto však na umění jejich pilotů byl hezký pohled.

A protože letos počasí CIAFu přálo /alespoň v pátek a v sobotu/, nebyla tedy návštěva hradeckého letiště ztrátou času. Důležité také je, že po loňské nejistotě, kdy se uvažovalo o přeložení CIAFu na jiné letiště, došlo k podpisu dohody, která zachová tuto akci v Hradci Králové i do budoucna.

Autor: DV



Související kategorie

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace