Qatar Airways

Jedna z nejvíce expandujících leteckých společností v poslední době - Qatar Airways - otevírá dříve jen těžko představitelnou linku. Od 13. srpna 2003 bude z Dohy každou středu a pátek v 07:45 létat A320 na lince QR866 do Moskvy, která se tak stane již 42. destinací společnosti. V sobotu bude startovat let QR868 v 11:25.

Národní katarský dopravce Qatar Airways začal s pravidelným provozem 20. ledna 1994 lety do Dubaje a Sharjah. Prvními používanými letadly byly tři B727 a dva B747. Flotila se od té doby značně zmodernizovala a unifikovala do používání letadel Airbus. Na začátku minulého roku měl Qatar Airways v užívání jen 12 letadel, v současnosti vlastní již čtyři A330-200 (poslední dodán v dubnu 2003), devět A300-600R, devět A320-200 a jeden A319ACJ (Airbus Corporate Jetliner). Do konce roku 2003 se má flotila rozrůst na 28 letadel, další rok přibude 7 strojů. Počítá se opět s letadly Airbus 300, 320, 330 a dopravce se stane jedním z prvním vlastníků A380. Přesná objednávka bude oznámena na aerosalónu v Paříži. Dle zdrojů společnosti se jedná kromě tradičního zákazníka společnosti - Airbus - i s americkým Boeingem. Jisté už však je, že v polovině roku 2003 přibude druhý A319. První, který létá od poloviny roku 2001, nese jméno Oryx Express a pojme 36 cestujících. Qatar Airways se tím stal prvním zákazníkem ACJ. Druhý dálkový A319 (Oryx Long Range) bude létat v konfiguraci se 110 sedačkami ve dvou třídách.

Vedle modernizace letadlového parku se stále rozšiřuje i síť linek. V minulém roce bylo přepraveno 1,7 miliónu cestujících, tento rok se počítá s nárůstem na 2,5 miliónu. Kromě linky do Moskvy je připraveno otevření letů do Šanghaje, které se zatím pozdrželo kvůli epidemii SARS. Další přímé lety mají vést do Seoulu, Tripoli, Tunisu a měst v Japonsku. Ke zvýšení frekvencí letů má dojít na linkách do Jakarty, Kuala Lumpur, Manily, Bangkoku, Manchesteru (denně místo čtyř letů týdně) a Londýna (z 11 na 13 týdně). V nejbližších týdnech se připravují humanitární lety do irácké Basry, které by se mohly stát později komerčními. Uvažuje se i o linkách do Bagdádu. Dopravce se snaží o znovuzprovoznění své kanceláře v hotelu Palestine v Bagdádu a podle možností o otevření spojení s tímto městem. Qatar Airways jedná i s úřady civilního letectví v USA a Kanadě a doufá, že se mu podaří v roce 2005 otevřít linky do měst v Severní Americe.

Qatar Airways provozuje i mnoho dceřinných společností, kterými jsou Qatar Aviation Services, Qatar Aviation Catering Company, Qatar Airways Holidays, Doha International Airport a Qatar Duty Free. Jen do letiště Doha hodlá nyní investovat 150 miliónů USD. Během pěti měsíců se zvětší plocha letiště se stojánkami, rozšíří se příletový terminál, dokončí se stavba dvou hangárů, krytého parkoviště pro 2 000 aut a rozšíří se o 25% plocha prodejny duty free (na 1250 čtverečních metrů). Letiště pak bude schopno odbavit až 4,5 miliónů cestujících ročně, počítá se s nárůstem na 6 miliónů v roce 2006, kdy se budou konat Asijské hry.

Linky Qatar Airways:

A300 - Abu Dhabi, Bangkok, Cairo, Casablanca, Dhaka, Damman, Dubai, Frankfurt, Hyderabad, Jakarta, Jeddah, Kathmandu, Kochi, Kuala Lumpur, Lahore, Manchester, Milan, Munich, Peshawar a Riyadh.

A320 - Abu Dhabi, Amman, Bahrajn, Beirut, Colombo, Damascus, Damman, Hyderabad, Karachi, Kathmandu, Khartoum, Kochi, Kuwait, Male, Mumbai, Muscat, Sanaa, Sharjah a Trivandrum.

A330 - Colombo, Dubai, Lahore, London Heathrow, Manila a Paris.

Společné lety (codeshare) - Kuala Lumpur - Hong Kong (B747-400 Malaysian), Munich - Zurich (Lufthansa).




Související kategorie

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace