Řecké volby 2004

Ve dnech 5.3-7.3.2004 probíhaly po celém Řecku parlamentní volby. Pro leteckého fandu celkem nepodstatná informace. Podstatná však začala být v okamžiku, kdy se řecká vládnoucí strana PASOK rozhodla, že pro zvýšení počtu svých voličů zaplatí leteckou dopravu řeckých občanů žijících v zemích EU na volby do Řecka a zpět. Jednalo se zhruba o přepravu asi 20000 Řeků. A tak během sedmi dnů fungoval jedinečný letecký most mezi státy EU a Řeckem. Nutno podotknout, že většina řeckých letišť nebyla na tento nápor připravena. Jednalo se zejména o letiště Soluň (LGTS/SKG), kde navíc probíhají rozsáhlé stavební práce v souvislosti s letní olympiádou.

Této akce se zúčastnila spousta charterových a linkových společností z celé Evropy. Z našich končin to byl Travel Service (B737-400 reg. HA-LKA a OK-TVR) a Fischer Air (B737-300 reg. OK-FAN). Akce jsem se zúčastnil za Fischer Air, budu se tedy snažit popsat jak létání vypadalo z pohledu letadla Fischer Air.

foto: Pavel

Vše začalo ve středu 3.3. 2004, kdy se krátce po 16:00 místního času Boeing 737-33A odlepil od dráhy 24 ruzyňského letiště na krátký přelet bez cestujících do německého Stuttgartu (EDDS/STR). Po přistání na tomto letišti (bylo to první přistání Fischer Air zde) nám bylo oznámeno, že z našich cestujících není ještě nikdo odbaven, jelikož na letenkách dostali čas odletu 21:00LT, tedy za 4 hodiny. Nicméně německá strana velmi dobře zareagovala a nabídla nám odbavené cestující, kteří čekali na zpožděný odlet Boeingu 737 islandské společnosti Islandsflug do stejné destinace, řecké Soluně. S tím pochopitelně posádka souhlasila. Po přistání v Soluni první letový den skončil.

Druhý den ráno se odstartovalo nejprve na let Soluň-Stuttgart-Soluň, a po vystřídání posádky se vyrazilo na nejdelší let z tohoto "leteckého mostu", a sice do anglického Birminghamu (EGBB/BHX).  Let Soluň-Birmingham trval kvůli silnému protivětru čtyři hodiny. Po hodinové zastávce na doplnění paliva a naložení cestujících se letělo do řeckého hlavního města - Atén. Let Birmingham-Atény trval 3:30, a to díky větru, tentokrát do zad. Po pozdním nočním příletu do Atén se na letadle provedla předepsaná údržba, opět se vystřídala posádka a brzy ráno se odletělo na celodenní linku Atény-Hanover-Preveza Lefkas-Frankfurt-Soluň. Již ve Frankfurtu nám bylo ale oznámeno, že letiště v Soluni nemá večerní parkovací kapacitu a po vyložení cestujících bude nutno přeletět letadlo na sousední letiště do Kavaly (LGKV/KVA). Nakonec se po přistání našlo pro náš Boeing poslední volné místečko na cargo terminálu. Bohužel toto štěstí už neměl Travel Service, a tak musel odletět nocovat do Kavaly.

Sobota a neděle byly ve znamení odpočinku, kdy se odletěly pouze krátké přelety. V sobotu Soluň-Larnaca-Kavala, a v neděli Kavala-Atény.

V pondělí ráno se začalo s přepravou voličů zpět do míst jejich pobytu. Nejdříve to byl let Atény-Stuttgart-Atény a hned po něm následovala linka Atény-Birmingham-Soluň, která skončila v noci dvouhodinovým čekáním na pojezdové dráze v Soluni na uvolnění stojánky. Ráno se ihned pokračovalo linkou Soluň-Paphos-Soluň a po obědě se vyrazilo na poslední spoj Soluň-Paphos-Preveza Lefkas-Hanovcer-Praha. Kola FANa se dotkla zasněžené dráhy 31 ruzyňského letiště 10.3.2004 ve 2:00 ráno.

Na závěr nutno dodat, že strana, která toto zajistila nakonec volby nevyhrála a skončila na druhém místě.

Autor: PL



Související kategorie

Komentáře



Nebyly vloženy žádné komentáře.

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace