Detail fotografie

Saab 340A


Autor: Zdeněk Chovanec
Datum pořízení: 17.09.2015
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 2060×

Popis:

Poslední Saab po Central Connect Airlines s českou registrací je dosud k vidění na OSR




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře

Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Chovo - nepřihlášený host (...142.150...)
08.10.2015 17:15

Díky za názory. Vystavit letadlo jako poutač před letiště by bylo určitě dobře, ale možná ještě lepší je malé muzeum letadel na okraji letiště, klidně na trávě. Pěkným příkladem může být muzeum na španělském letišti Malaga. (nejen na Planes je z něj dost fotek). Na muzeu lze určitě zainteresovat i armádu a její bohatou historii v Ostravě, jak připomněl Radim.
A mít zde vystavenou AN12, to by byla věc. I já je tu totiž kdysi viděl létat. Ale dost fantazírování, vraťme se na zem. Jakákoliv iniciativa vedení letiště v tomto směru by určitě byla velmi přínosná. Začít je to nejtěžší...

Pavel Burda - nepřihlášený host (...102.190...)
08.10.2015 13:03

Také je mi líto každé 'morituri' mašiny, jenže ono to není jen o jejím vystavení, ale také o následné údržbě, protože vystavovat odrbaný vrak není dobrou vizitkou vystavovatele. A to stojí peníze... Když už, tak by to chtělo nějakou partu nadšenců, nejlépe pracovníků letiště s podporou jeho vedení. Příklady existují ;-)

Ještě si dovolím doplnit přehled p. Tylečka o výskytu konstrukcí OKB O.K.Antonova na LKMT o populární typ An-2; v červnu r. 1978 tam bylo k vidění pohromadě všech šest armádních Andul (ač jinak stály obvykle na LKPJ), z nichž pět šlo do "civilu" - čtyři do AK (násl. s im. zn.: OK-RIE, RID, RIP, RIQ) a OK-XIG do SVS. Poslední (7006) pak rovnou k VHÚ do Kbel. Ovšem Andula není na vystavování "pod širákem" příliš vhodná :-)

Pavel.A - nepřihlášený host (...24.233...)
08.10.2015 11:18

to : Chovo : Každopádně základní myšlenka je rozumná , a i tady na planes mnohokrát probíraná i u spousty jiných letadel . Je vždycky lepší takové letadlo nějak rozumně využít , i jako vystavovyný exponát , než ho jen bohapustě a nenávratně sešrotovat . Zvlašt , když je tletadlo celkem zachovalé a navíc i jeho provoz přímo souvisí s daným letištěm .
Po světě je spousta vyřazených letadel , která by mohla být přetvořena na něco užitečného , a ne zkončit jako šrot . A navíc by to někdy ani nevyžadovalo až tak velkou investici . Ve spoustě případů spíš chybí dobá vůle , ochota a nějaký chytrý nápad . Každého takového zbytečně sešrotovaného letadla je škoda . Tak snad se to podaří .

08.10.2015 04:36
Exponát před terminálem

No pokud bych uvažoval, že vystavím nějaké letadlo poblíž letiště v Ostravě, tak bych spíš vzal v potaz transportní letku čs. letectva, která byla dříve bázovaná právě v Ostravě.
Viděl jsem fotky, kdy tady byl Antonov An-12 v tehdejších barvách čs. armády, nebo třeba An-26. To si myslim, že by byly mnohem zajímavější letadla určená jako poutač k letišti...

Chovo - nepřihlášený host (...142.150...)
08.10.2015 01:31

Tak si říkám, jestli není škoda nechat i toto letadlo vyšrotovat, Saab 340 byl po téměř dvě desetiletí charakteristickým strojem na letišti OSR již od časů Air Ostrava.
Umím si představit vystavení tohoto letadla třeba před terminálem v Mošnově na okraji parkoviště. Samozřejmě by to vyžadovalo zájem a dohodu vedení letiště s majitelem letadla, které již 6 let nebylo ve vzduchu a jehož zprovoznění by přišlo snad na více než 8 mil.Kč.
Taky nevím, jestli vůbec v Česku v nějakém muzeu máme Saab 340 k vidění. Takže námět k diskuzi.

Celkem 5 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace