Typ letadla: | B737-86N |
Letiště: | Dubaj - International (DXB/OMDB) |
Společnost: | Oman Air (OMA/WY) |
Registrace: | OK-TVU |
Autor: | Pavel L. |
Datum pořízení: | 01/2014 |
Počet hodnocení: | 2× |
Počet zobrazení: | 3047× |
Přiblížení na dráhu 30L na letišti v Dubaji
To Peter:
Maji velky vyznam protoze ti davaji info o MSA, frekvencich a vsem moznym co se na nich vyskytuje a krom toho je dulezite aby jsi trat po zadani do FMC zkontroloval jelikoz se muze stat (nemelo by) ze z nejakeho duvodu neni databaze v letadle kompletni nebo je s chybou.
Este by ma zaujimalo ci maju nejaky vyznap Jeppesen Charts, ked je vsetko zobrazene takto na displeji.
V tomto případě nás nenechali letět celou tu spirálu, ale na VELAR nás navektorovali přímo do ILS a naprosto přesně
Očekává se, že poletí autopilot, ono 1NM vypadá jako dost (1,852km na každou stranu od tratě), ale při rychlosti 250KT (na snímku 230KT) je cca 14s letu špatným směrem a letadlo je mimo stanovený koridor :-) A v těchto transitionech není přípustné sblížení. Nutno podotknout že řídící v Dubaji jsou fakt profíci (většinou amíci nebo angláni) a říděj skvěle. Při zkrácení letadla přímo na finále dráhy do ILS je letadlo s přesností třeba 400ft přesně na požadovaným vertikálním profilu klesání (na display je to ta vertikální stupnice napravo dole indikující že letadlo - růžový kosočtverec - je přesně na vertikálním profilu).
Leti sa to na autopilotovi, alebo na ruku podla FD, alebo je to na rozhodnuti letiaceho pilota
hanso: Funguje to tak,že tyto tratě jsou tzv RNAV to znamená že letadlo musí být vybaveno systémem který umí trať vykreslit a autopilotem který podle ní letí. Přesnost vedení letadla musí být lepší než 1NM na každou stranu (P-RNAV). Pokud letadlo není schopno letět tak přesně,mají letiště buď tratě ne-RNAVové, konvenční anebo musí pilot řízení letového provozu oznámit,že není schopen letět RNAV trať a je vektorován. Snad jsem to přiblížil srozumitelně :-)
...resp ktoré nemá ani FMC kde je táto trať zadaná aby sa po nej dalo letieť
mňa by skôr zaujímalo, ako toto esíčko odletí lietadlo ktoré nemá MFD s krásne vyznačenou trajektóriou letu (potom to samozrejme nie je problém zaletieť autopilotom alebo ručne)
To je pro to, aby se nacpalo "co nejvíc" letadel do TMA a klesání probíhalo až v TMA. Podobné postupy jsou i na LKPR...když je možnost, pošlou se letadla přímo, ale když je "happy hour" tak lítaj celé esíčko.
A to, co je vidět na té fotce je pouze indikace polohy klapek. Ovládání je skutečně mezi pilotama.
Celkem 12 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
jendapilot : zrozumitelne, dakujem