Detail fotografie

VC10 Type 1151


Autor: Lubor Obendrauf-archiv
Datum pořízení: 03/1966
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 7687×

Popis:

Předváděcí let pro ČSA. Cpt. Mike Barrow, z Londýna letěl jako druhý pilot za ČSA p. Jiří Bláha. V ten den provedli dva lety po dvou hodinách Praha-Brno-Nitra-Praha, večer stroj odlétl zpět do Anglie.




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



C4R3W - nepřihlášený host (...213.48...)
14.03.2011 11:38

CV990 se zrovna moc nepovedl, nesplnoval naroky na dolet, byl hlucny, neekonomicky, behem vyvoje mel celkem vazne problemy s aerodynamikou. Jedine, v cem vynikal, byla o neco vyssi cestovni rychlost ve srovnani s konkurenci;-) Ale souhlasim, ze zavrhovat VC-10 by bylo nefer.

Martin - nepřihlášený host (...41.225...)
24.01.2011 20:06

Netvrdim,ze VC10 byl nejaky zazrak/zase tolik o tom letadle nevim/,ale kolikrat se vyrobilo dobre letadlo,ktere se vyrobilo v par kusech a presto
se udrzelo dlouho ve sluzbe..Mercure,Convair 990 atd..

JS - nepřihlášený host (...137.207...)
16.01.2011 16:38

je to tak, A-330 MRTT (Multi Role Transport Tanker).

Milan Ch. - nepřihlášený host (...196.213...)
15.01.2011 20:52

JS- RAF vyřadí VC-10 do tří let a mají je nahradit A-330.

JS - nepřihlášený host (...40.88...)
15.01.2011 00:53

Jen na doplneni, pocty vyrobenych kusu hovori docela jasne o tom, jaky to cele "povedlo". B707: 1010 ks // B727: 1831 ks // DC-8: 556 ks // VC-10: 54 ks
Zamerne jsem se vyhnul srovnavani s Il-62, protoze si nemyslim, ze Il-62 byly nekdy provozovany nejakymi aeroliniemi, ktere by se mohly tehdy racionalne a nepoliticky rozhodnout mezi dvaasedesatkou a B707, pripadne pozdeji B757/767. To by byvala byla jasna volba, nicmene rezim rozhodl jinak.

JS - nepřihlášený host (...40.88...)
15.01.2011 00:34

Velke stesti pro CSA, ze se tehdy tato zoufala britska snaha nesetkala s uspechem. VC-10 bylo uz v dobe sveho vzniku velmi problemove letadlo neschopne prosadit se na tehdejsim trhu a britska vlada ,vedoma si propadaku, ktery vyprodukovali, se snazila tohle ero nabidnout kde vsude mozne. Pouze nekolik malo kusu se podarilo prodat hlavne do Afriky, predevsim do byvalych kolonii, kde jeste GB mela nejaky politicky vliv. Konkurence v podobe B707, DC-8, nebo B727 byla na mnohem vyssi urovni v mnoha smerech - predevsim ve zvladnuti vyvoje, produkce a prodeje a take v ekonomice provozu. Z civilniho provozu v GB byly vyrazeny v 70tych letech pro svou neekonomicnost a vysokou hlucnost. RAF pozdeji nektere tyto stroje prevzala, prestavela na tankery a dodneska tuto zastaralou techniku provozuje, coz se samozrejme neobejde bez astronomickych nakladu ze statni kasy.

CRL - nepřihlášený host (...220.234...)
14.01.2011 23:23

Tím vzhledem mi připadá jako dost nadčasové letadlo.

jose - nepřihlášený host (...127.181...)
14.01.2011 19:15

pecka!!!

trautnštjan - nepřihlášený host (...71.191...)
14.01.2011 18:09

hezké. Ten traktůrek je Air India? S infrazářiči?

Martin - nepřihlášený host (...240.164...)
14.01.2011 16:43

Ty města jsou asi jen trasa letu a v Nitře je myslím radiomaják,takže je to častý plánovací bod letu.

Celkem 15 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace