Detail fotografie

B727-17(RE)


Typ letadla: B727-17(RE)
Letiště: Praha - Ruzyně (PRG/LKPR)
Společnost: Private
Registrace: VP-BPZ
Autor: Petr Volek
Datum pořízení: 12/2010
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3811×

Popis:

Detail zádi letadla s motory JT8D-217C. Zajímavé je tmavé otočné křidélko trčící z obrysu trupu nad levým křídlem. Pokud letadlo letí, je toto křidélko pootočeno proudem vzduchu o 90° a s ním spojený mechanismus blokuje otevření nástupních schodů během letu. Tento mechanismus byl na začátku sedmdesátých let instalován na všech B727 po té, co únosce D Cooper po vyinkasování výkupného použil zadní schody k opuštění letadla padákem.




Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



Kubadera - nepřihlášený host (...213.51...)
08.01.2011 22:30

hehe, "Cooper vane" . dík za tip na zajímavé čtení en.wikipedia.org/wiki/D._B._Cooper
en.wikipedia.org/wiki/Cooper_vane

PV - nepřihlášený host (...201.48...)
08.01.2011 05:42

M_V: Díky za info,člověk se holt furt učí

M_V - nepřihlášený host (...93.195...)
08.01.2011 00:00

Pánové, nakonec se mi podařilo vygooglit docela zajímavou prezentaci:
www.airspeed.us.com/library/Super27/Super27Presentation.pdf
Je to patrně nejdůkladnější přestavba B727. Ty dva nové motory jsou opravdu o hodně větší a Super27 tak s přehledem (-5 dB) splňuje Chapter 3, takže může bez problému přiletět i do Prahy. Zlepšení doletu, spotřeby i hlučnosti je obdivuhodné. A kromě VIP udělali minimálně 15 nákladních a 22 osobních (ty patrně bez wingletů).

milhaus (...103.7...)
07.01.2011 22:11

PV. ty taky nebyly Super, myslím, že tahle se vyskytuje jenom na mašinách předělanejch na bizjety, v normálním provozu to asi není moc praktický.

Petr Volek (...201.48...)
07.01.2011 21:55

Aha tak to by byla pro mě novinka - měl jsem kdysi tu čest s OK-TGX a OK-UGZ,obě ty mašiny měly všechny motory stejný a dokonce měly reverz i na prostředním motoru. Vstup prostředního motoru byl ale i na nich menší a oválný - podle toho se zepředu dá rozeznat -100 od -200

milhaus (...103.7...)
07.01.2011 21:09

PV: Nejsou, prostřední je myslím JT8-7A. Stačí se podívat na vstupy, prostřední je mnohem menší, a navíc JT8-217 by se do trupu opravdu nevešel!!

PV - nepřihlášený host (...213.51...)
07.01.2011 17:02

Motory jsou samozřejmě všechny stejného typu.Velikost otvoru výstupní trysky je daná konstrukcí reversů

M_V - nepřihlášený host (...231.127...)
07.01.2011 15:01

Nevíte někdo, jak je to s těmi novými motory z MD-80? JT8D-217 s větším obdokovým poměrem jsou tady jen vnější motory a prostřední je původní JT8D-7 s novým mixérem, nebo i prostřední je nový? Prostřední tryska bez obraceče se mi totiž zdá menšího průměru než ty dvě krajní.

Hajlík - nepřihlášený host (...213.244...)
07.01.2011 14:55

To je stare! Kdo chce,najde si to na googelu

JiH - nepřihlášený host (...45.43...)
06.01.2011 17:50

pěkná fotka a zajímavé info k tomu! ... aspoň vím, o jakem D. Cooperovi si to povídali ze začátku v Prison Breaku ... :))

Celkem 13 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace