Detail fotografie

TU134A


Autor: Metaxa
Datum pořízení: 10/1997
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 3739×



Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



SP - nepřihlášený host (...126.248...)
06.11.2010 17:33

V roce 1991 -92,jsme s TU-134 CSA, litali linku PRG-OSR-SVO ( Moskva, Sheremetjevo) a zpet PRG.

Milan Ch. - nepřihlášený host (...196.213...)
04.11.2010 21:18

Jako kluk jsem se jezdil do Mošnova na Tůčko dívat.Lítalo do Prahy a
s dovolenkáři do Bulharska.Odlety v sedm večer.Když Tůčko startovalo, tak duněla a třepala se zem.Rachot jako kdyby startovaly dva Migy na forsáž!:))

Metaxa - nepřihlášený host (...196.209...)
04.11.2010 15:48

2-dědek: ješte doplním informaci od I.C., že od roku 1992 byl tupolev na linkách do OSR postupně nahrazen ATR42/72, přesto sem tam zaskočil...pak v polovině 90.let, kdy linku "převzala" tehdejší Air Ostrava, tak už tady létal jen na těch charterech...po revoluci hlavně PMI...ale s blížícím se vyřazením už chartery přebírali dopravci jako tehdejší ŠKODA AIR, MOSTAREZ, EGRETTA, BEMOAIR, AIR MORAVIA apod. Tahle fotka je myslím zrovna z charteru pro hokejisty Vítkovic na zápas tehdejší Ligy mistrů.

dědek - nepřihlášený host (...99.180...)
04.11.2010 13:23

I.C. díky..zajímavé

I.C. - nepřihlášený host (...71.39...)
04.11.2010 12:00

2-Michal

Jojo. Poslední 3 dolétaly v ČSA s koncem letního letového řádu 1997, tj. koncem října. OK-HFM a OK-HFL byly prodány do Bulharska Hemus-airu. A OK-IFN bylo prodáno do Azerbajdžánu, údajně pro jejich vládní letku.

Rozhodně ale tehdy (v listopadu/prosinci 1997?) vezl cpt. Bahenský OK-IFN do Baku, a letěli to jako přímý let Praha-Baku.

I.C. - nepřihlášený host (...71.39...)
04.11.2010 11:47

2-dědek

V době největší slávy (a reálného socialismu) létala TU3 do OSR denní rotaci se stáním v OSR OK040/041 PO-PA. Do té se vešel v sezoně vždy jeden charter. A NE-SO létala na noc OK044/045, do nočního stání byly plánovány 2 chartery za sebou. Tehdy se jednalo převážně o BOJ,VAR,CND,SPU a DBV. Celkem 17 charterů týdně.

A k TU3 - technická hodnota X (úměrná době a zemi vzniku), ale umělecká dobrých 10! Letová silueta TU3,TU5,IL6,DC9 alias MD8X apod. - štíhlý trup a vzadu šípová křídla a motory - to už nebude nikdy překonáno!

Michal - nepřihlášený host (...64.72...)
04.11.2010 11:30

docela me zarazilo, ze v roce 1997 jeste byly 134 u CSA, ale podle jejich webu je vyrazovali prace v tom roce 97...

dědek - nepřihlášený host (...99.180...)
04.11.2010 11:07

arteye. uplně toho samího názoru sem já i s tim bizdžetem...

Chci se zeptat..co to bylo z ostravy za lajny?něco jako CCA se Saabem pro ČSA,jen skoky po ČSR nebo to byla nějaká lajna plácnu třeba do Splitu nebo podobně?

arteye - nepřihlášený host (...103.72...)
04.11.2010 08:53

hezká fotka - vždy se rád podívám na tohle letadlo a jeho tvar..jakoby předeběhlo dobu, jakoby předeslalo tvar a design současných biz jettů

Ivan - nepřihlášený host (...98.146...)
04.11.2010 08:28

"Klarinet" vždy poteší, najmä tých, ktorí mali to šťastie a zažili s ním aj krásne lietanie. Mimochodom, ak si dobre pamätám, tak OK-IFN bola posledná dodaná 134-ka do ČSA a zároveň to bol jubilejný 100. vyrobený kus určený na export. A tiež dodám jednu malú nehodu so šťastným koncom. Len niekoľko mesiacov po dodaní krátko po štarte z Popradu vysadil ne tejto mašinke jeden motor. Posádke sa však s druhým pracujúcim motorom podarilo úspešne pristáť. Obidva motory boli potom menené v Poprade. Z Prahy boli dovezené kamiónmi.

Celkem 11 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace