Typ letadla: | WT9 Dynamic |
Letiště: | Plzeň - Letkov (LKPL) |
Společnost: | Aeroclub |
Registrace: | OK-PUS19 |
Autor: | Michal Budějovský |
Datum pořízení: | 06/2010 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 4526× |
Malý a velký brácha...rozdíl je jen v papírech :)
tukanmb, Jendapilot: ted uz by ale melo byt kazde nove ero certifikovane podle EASA a ne JAA a tudiz "uznatelne" v cele EU.
Jendapilot: Aha, já měl za to že je Slovensko plným členem JAA.Každopádně by bylo prima, kdyby to nám neznalým někdo znalý osvětlil - ale to by bylo asi na dlouho ..... :-)
Tukanmb: Slovensko není v JAA - taky jejich piloti mají problém při žádosti o práci ve státech JAA protože nemají licence podle JARu..Proto si je dělají častokrát v ČR.. Tím to asi nebude.
MichalJ: ono to letadlo je certifikovaný,vyrobený a udržovaný fabrikou, která je požehnaná úřadem pro civilní letectví SR, jinak by nemohl mít dospělý slovenský papíry typu OM-DYD ale muselo by mít ULL imatrikulaci na slovensku typu např. OM-M111. A ostatní státy JAA letadlo přejaly v pohodě jako letoun nikoli ULL..Proto je mi divný že zrovna u nás to nejde :-( ví o tom někdo víc?
Ono to není jen tak jednoduchý: Aby mohl být letoun zapsán jako GA musí být certifikován, vyrobený z certifikovaných materiálů, certifikovanýma lidma, certifikovaně servisovaný...
A lítat se může jen s PPL papírama.
To je všechno minimálně za dvojnásobnou cenu.
A Cessnou Skycatcher u nás si nejsem moc jistej - je to LSA tj. něco jako náš ultralight, ale s MTOW 600kg. Myslím, že u nás nepasuje nikam.
To MichalJ: Jasně,máš pravdu, ale myslel jsem, že pokud je WT-9 certifikovaný jako GA na Slovensku, tak by ten certifikát měl být automaticky platný v celé EU, resp. tam kde jsou podřízeni JAA, ne?
Nebo Slovensko není plnohodnotným členem JAA ? - to pochybuju.
Ale asi to bude hodně zamotaný problém.
To Jendapilot: Přesně, tohle jsem měl na mysli. Zřejmě je zakopaný pes v jednom baráku na staré Ruzyni ......... :-)
Ale jak to provedli kluci v Letkově je asi nejelegantnější řešení - jestli je na trupu OM nebo OK je fuk a slovenská vlajka na SOP taky jistě nikomu nevadí. Aspoň se nemusí zlobit s naším "ouřadem" .
Ono to není jen tak jednoduchý: Aby mohl být letoun zapsán jako GA musí být certifikován, vyrobený z certifikovaných materiálů, certifikovanýma lidma, certifikovaně servisovaný...
A lítat se může jen s PPL papírama.
To je všechno minimálně za dvojnásobnou cenu.
A Cessnou Skycatcher u nás si nejsem moc jistej - je to LSA tj. něco jako náš ultralight, ale s MTOW 600kg. Myslím, že u nás nepasuje nikam.
tukanmb: důvod je prozaický, v Čechách Dynamic není certifikován jako letoun, čili museli by ho zaregistrovat pod LAA jako ultralight. Je to věc pro mě nepochopitelná, jak letadlo, které je certifikováno jako letoun v zemi výrobce a dalších státech (např. Dánsko,Německo) není u nás certifikováno aspoň jako VLA (Podobně jako Tecnam). Nedokážu to pochopit. To je jako kdyby náš úřad odmítl certifikovat cessnu Skycatcher jako letoun.. :-/
To Jirka: Jasně, to chápu, jde mi ale o to proč zrovna tento WT-9 zůstává na slovenské imatrikulaci a majitel ho nepřevede do českého jako OK-PPL nebo cokoliv jiného - jestli ho k tomu vedou nějaké problémy s certifikací nebo co ....
Jinak s Dynamikem je super polítání, letěl jsem s ním asi hodinu a nádhera.. super žehlička.. .Protože jsem dřív lítal ULL jen "hadraplány", tak z tohohle jsem byl v tranzu.
Celkem 14 záznamů
Copyright © 1999-2024 planes.cz | Redakční systém
Ať už je (nebo bude)Dynamic certifikovaný v jakékoliv kategorii, nic to nemění na tom,že létání s ním je prostě super ! A pokud je certifikovaný jako "velké" letadlo a dají se na něm započítat PPL hodiny, tak ještě líp - za půlku toho, coby člověk zaplatil na Z-142 ... :-( A je jedno jestli je OK, nebo OM ....