Detail fotografie

AN124-100M-150


Autor: Andrej ILDŽA
Datum pořízení: 12/2008
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 5785×

Popis:

6.12.




Kategorie a uživatelská alba

Kategorie:

Další fotografie


Komentáře



PM - nepřihlášený host (...70.2...)
21.12.2008 17:56

Jde více o stropní svítidla, která, třebaže tlumená, mohou působit to, co jistě zcela správně nazýváte světelným znečištěním. Barvy používané v kokpitu mají, kromě jiného, i toto znečištění pohlcovat, ale někdy to nestačí. Pokud spolu část posádky nepeče, jsou závěsy ideálním interiérovým doplňkem. :-)

don carlos - nepřihlášený host (...99.169...)
21.12.2008 13:34

Děkuji za vysvětlení. V podstatě jsem si myslel, že je to pro to, jak vysvětlujete. Jenže mně napadlo, že přístroje nevyzařují přímým směrem proti sklům a i kdyby, tak skla jsou skloněna tak, že by světlo odrážela někde na kolena pilotů. A to mně zmátlo. Neuvědomil sem si, že i tak bude v kabině světelné znečištění.

PM - nepřihlášený host (...70.2...)
21.12.2008 13:15

Kvůli adaptaci očí na noční přistání. Osvětlení zezadu "háže prasátka" a oko pracuje s větší dávkou osvětlení. Dříve si jeden z pilotů nasazoval dvacet minut před přistánám tmavé brýle, aby se oči rychleji pčizpůsobily tmě. (Čerpáno z dobové odborné literatury.) Dnes jsou podmínky na letištích jiné, ale v určitých fázích letu je lepší kokpit rozdělit. Důvody mohou být různé. Například sledování okolního prostoru v noci, ve spolupráci s ATC, při míjení s jiným, často malým, letadlem, ochrana zadního pracoviště před slunečními paprsky při práci navigátora s radarem.

don carlos - nepřihlášený host (...99.169...)
21.12.2008 12:53

Proč tam mají ty závěsy? Aby jim navigator nečuměl přes rameno?

Celkem 4 záznamy

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace