Detail fotografie

L40 Meta Sokol


Autor: Pepah
Datum pořízení: 07/2006
Počet hodnocení: 0×
Počet zobrazení: 7019×

Popis:

Finále dráhy 32




Kategorie a uživatelská alba

Další fotografie


Komentáře



karel3 - nepřihlášený host (...144.61...)
13.11.2011 05:12

L-40 byl krokem dolu ve srovnani s predchozima Sokolama. Vim, tezko srovnavat drevo a kov, ale prece: maly motor, drevena vrtule, ale cestovka byla 250km s trema osobama na palube. A letelo to docela rovne, na rozdil od L-40.

Cába - nepřihlášený host
26.01.2008 21:57

Přece jenom to není žádný pluh na vzduch (Z-43:-)) kde je jedno jak s tím pilot "jebne" o zem a co jsem viděl tak Z-43 vydrží opravdu hodně:-)

Cába - nepřihlášený host
26.01.2008 21:52

Tam to váhové omezení není z důvodu nedosatečného výkonu , ale špatné koncepce podvozku. Meťák nemá problém uvézt čtyři pasažéry, nehledě na to že byl pro čtyři pasažéry zkonstruován. Všechny letouny L-40 jsou velmi striktně omezeny na počet přistání. U nás se krom přeškolení používá na dlouhé navigační lety s co nejmenším početem přistání a navíc máme jako podmínku z důvodu technicky pilotáže aby pilot který se chce na tento stroj přeškolit létal 105-ku, nebo jiný ostruhový letoun (např.: Z-526, atd).

26.01.2008 14:15

U nás když je vedro tak Meťák nemá problém, myslím že to váhové omezení je spíš o podvozku. A když mrkneš na tu plnou kabinu, tak stačí počítat, pilot 80 kg, pán vedle 70 kg, slečna 60 kg a vedle sedící 70 kg, t.j. celkem 280 kg. Ale je pravdou, že stále počítáme a někdy musíme čtvrtého odmítnout nebo letí čtyřicettrojkou.

Petr Minařík - nepřihlášený host
25.01.2008 12:09

Josef Hurta: Ta plná kabina mě také překvapila. VH-DUT létá ve dvou a jen někdy ve třech. Zvláště, když je vedro.

21.01.2008 18:52

Má i další výhodu a to je klouzák. Když vysadí taková Z-43 tak už to není letadlo ale šutr. Zároveň Meťák sedá do pole se zasunutým podvozkem, takže mu stačí nevelké pole.Ale zároveň ma i nevýhody a to špatnou řiditelnost na zemi díky unikátnímu podvozku, je citlivý na boční vítr a velkým omezením je, že do kabiny může jen 300 kg, takže čtyři stokilové maníky neuveze narozdíl od Z-43.V každém případě je to dříč a krásné letadlo.

Cába - nepřihlášený host
21.01.2008 12:36

Meťák to je fajn stroj, čtyřválcový motor, cestovka 200km/h. Kam se na to hrabou hlučné a co do spotřeby neekonomické Zlíny 42,43 a 142. Je to taky zatím jediný stroj na kterém se dá udělat levný výcvik CPL, vzhledem k tomu, že splňuje všechny podmínky, jako je stavitelná vrtule a zatahovací podvozek.

Viky - nepřihlášený host
20.01.2008 12:45

Pro Cába:Jo to je sice pravdfa ale pořád ta mrška pěkně lítá a když by jste si to třeba domluvili mohli by jste si tam pujčovat toho meťáka od pana Pravdy.Ten si ho nechal panečku vyšperkovat.

Cába - nepřihlášený host
20.01.2008 12:17

Máte ho pěkné vybaveného. U nás na LKKL máme v něm jen základní budíky. O odpovídači SSR si můžem nechat jeno zdát:-(

Petr Minařík - nepřihlášený host
20.01.2008 00:09

Ó ano, to je pěkné polétání. A ta palubní deska, nádhera.

Celkem 10 záznamů

Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace