Konec výroby Tupolevu 154

  • 21.02.2013 16:00
V úterý 19.02.2013 došlo k předání posledního letadla typu Tupolev 154M - stroj výrobního čísla 998, registrace RA-85042. Dodán byl 223. dopravnímu leteckému oddílu Ministerstva obrany Ruské federace z letiště Čkalovskaja za severovýchodní hranicí Moskvy. Ten má od ruského úřadu civilního letectví status civilního dopravce, tudíž se jeho letouny i posádky musí podřizovat jeho certifikačním pravidlům. Většinu letů létá pod ICAO kódem CHD, do evropských zemí však většinou využívá kódu RFF, určenému ruskému vojenskému letectvu všeobecně. Předposledním dodaným Tu-154 byl 8. srpna 2012 letoun výrobního čísla 997 (RA-85041), dodaný samarským výrobním závodem Aviakor stejnému dopravci. Obě letadla jsou v salonní úpravě, podobné jako má slovenský vládní OM-BYR. Před-předposledním dodaným byl Tu-154 výrobního čísla 1000 (RA-85155) z dubna 2010, který navštívil v srpnu 2010 Prahu. Všechna tři letadla jsou součástí kontraktu, podepsaném začátkem roku 2008. V závodě Aviakor v Samaře teď zůstaly 4 nedokončené draky výr.č. 993, 999, 1002 a 1017. Možnost jejich kompletní montáže do letuschopného stavu je mizivá, neboť žádní dopravci, ani státní struktury o ně už nejeví zájem. Závod Aviakor, jež je součástí holdingu "Russkie Mašiny" s většinovým podílem podnikatele Olega Děripasky zůstává jediným servisním střediskem pro těžkou údržbu Tu-154B/M (závody Vnukovo i Mineralnye Vody už s opravami skončily). Jedinou produkcí Aviakoru je nyní montáž nových letounů Antonov 140, převážně pro Ministerstvo obrany Ruska - v roce 2012 dodány 2 kusy. Celkem bylo v letech 1968-2013 vyrobeno 922 Tu-154: 605 verzí A/B a 317 M.

Fotografie k článku



Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace