Americké společnosti žádají státní zásah proti expanzi dopravců z Perského zálivu

  • 08.02.2015 00:07

Bývalý zástupce náměstka amerického Secretary of State, odpovědného za zahraniční politiku, John Byerly, referoval na konferenci Routes America Strategy Summit v Denveru o tlaku amerických leteckých dopravců na administrativu Spojených států změnit nebo ukončit dohodu Open Skies mezi USA a Spojenými arabskými emiráty a USA a Katarem. Podle jeho tvrzení vedení American Airlines, Delta Air Lines a United Airlines apelovalo přímo na kabinet prezidenta Barracka Obamy s cílem dosáhnout zmrazení většího počtu plánovaných nových linek Emirates, Etihad Airways a Qatar Airways do USA a zcela předefinovat rozsah Open Skies dohody s oběma zmíněnými státy a výrazně limitovat kapacitu linek pro tyto dopravce na americkém trhu, nebo v případě neúspěchu dohody úplně anulovat. Jedná se o další snahu zamezit velmi agresivnímu růst arabských dopravců na globálních trzích. Dlouhodobě se hlasitě proti dopravcům z Perského zálivu vyslovuje v Evropě například Lufthansa. John Byerly je nyní nezávislým konzultantem v leteckém průmyslu a naopak způsob, jakým si počínají společnosti z bohatých států Zálivu a evropský dopravce Norwegian Air Shuttle, považuje za inovativní a založený na úspěchu dosaženém zdravou konkurencí na globálních trzích. Naopak kritizoval regulaci a protekcionismus, které podle jeho názoru brzdí celosvětový rozvoj leteckého průmyslu.



Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace